کد خبر 106064
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کاهش 20 درصدی قیمت نفت در ماه نوامبر

پرشین خودرو: درحالی‌ ماه نوامبر پایان یافت که قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی و آخرین روز این ماه کاهش یافت و بشکه‌‌ای 58.71 دلار فروخته شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس،  درحالی‌که بازارهای سهام در آستانه مذاکرات آخر هفته رئیس‌جمهور آمریکا و چین به هم ریخته است، قیمت نفت در میان اشباع بازار کاهش یافت و طی ماه نوامبر 20 درصد از ارزش خود را از دست داد.

پس از اینکه مقامات چینی گفتند در نشست کشورهای صنعتی جی 20 در آرژانتین، پکن و واشنگتن در مذاکرات تجاری پیشرفت‌هایی داشتند، ارزش سهام آمریکا در میانه روز جمعه مثبت شد.

ارزش سهام اس اند پی 500 نزدک، با امید‌های تجاری و پس از اینکه فدرال رزرو اشاره کرد که این هفته رویکرد ارام‌تری برای نرخ بهره خواهد داشت، بیشترین افزایش هفتگی در نزدیک به 7 سال گذشته را ثبت کرد.

علی‌رغم اینکه انتظارات این است که اوپک و روسیه هفته آینده بر سر نوعی از کاهش تولید توافق کنند؛ پر شدن ذخایر نفت احساس حاکم بر بازار و قیمت نفت را کاهشی کرده است.

 

نفت

 


هر بشکه نفت برنت با 80 سنت کاهش 58.71 دلار فروخته شد و نفت خام آمریکا با 52 سنت کاهش 50.93 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

اگر ترامپ و شی نتوانند از روابط تجاری‌شان در جریان مذاکرات در این هفته تنش زدایی کنند، بازار دسامبر پر ریسکی را تجریه خواهد کرد.

یک تحلیلگر ارشد بازار در این رابطه گفت: «سه عاملی که مردم واقعا بر آن تمرکز دارند این است که تا چه میزان فدرال رزرو ملایم پیش خواهد رفت و چطور روابط تجاری با چین به پایان خواهد رسید.»

«اما همانطورکه اخبار بهتر بشنویم، به بازار کمک می کند بهبود یابد.»

ترامپ به نشانه‌های مثبت در این مذاکرات اشاره کرده و گفته است: «ما به سختی کار می کنیم اگر ما بتوانیم توافق کنیم خوب می‌شود. من فکر می‌کنم آنها می خواهند. من فکر می‌کنم ما هم دوست داریم.»

کد خبر 106064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha