کد خبر 106507
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
چهلمین اورژانس هوایی کشور راه اندازی شد

پرشین خودرو: با فرود یک فروند بالگرد در بیمارستان خاتم الانبیاء میانه، چهلمین اورژانس هوایی ایران در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، رییس اورژانس هوایی آذربایجان شرقی در مراسم آغاز به فعالیت این نهاد امدادی در میانه با بیان اینکه به دلیل دوری فاصله، سوخت گیری اورژانس هوایی تبریز برای مراجعه به میانه و بازگشت آن مشکل بود، افزود: ایجاد اورژانس هوایی در میانه این مشکل را حل کرد.
فرزاد رحمانی اضافه کرد: این اورژانس دومین اورژانس هوایی آذربایجان شرقی و چهلمین اورژانس هوایی کشور است.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وجود این اورژانس برای مناطق صعب العبور شهرستان که منطقه ای کوهستانی و دارای پراکندگی روستایی با بیش از 400 روستاست، لازم و ضروری است.
یعقوب شیویاری افزود: برخی از مسیرهای روستایی شهرستان صعب العبور بوده و در ماموریت های بهداشتی و درمانی از جمله در فصل زمستان هیچ آمبولانسی نمی توانست از این مسیرها عبور کند.
فرماندار شهرستان میانه نیز در استقبال از خلبانان و کادر فنی بالگرد اورژانس هوایی میانه گفت: اورژانس هوایی از اساسی ترین نیازهای شهرستان برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی بود که با پیگیری مسئولان کشوری و استانی محقق شد.
محمدرضا مشایخی اضافه کرد: از امروز کادر فنی و پروازی اورژانس هوایی در شهرستان میانه مستقر خواهند شد تا در مواقع ضروری به مردم ارائه خدمات کنند.
 بالگرد اورژانس هوایی شهرستان میانه با ظرفیت هفت نفر قادر است در شرایط استاندارد و سطح دریا تا ارتفاع پنج کیلومتر اوج بگیرد و در دمای بیرونی 50 درجه سانتی گراد با قابلیت اطمینان بالایی پرواز کند.
امکان نصب بالابر با ظرفیت 175 کیلوگرم و انجام عملیات امدادی به واسطه امکان جا دادن 2 برانکارد در داخل کابین با نظارت همزمان متخصص اورژانس، همچنین توانایی حمل بار داخلی تا 750 کیلوگرم و همین مقدار بار خارجی از دیگر توانایی های لجستیک بالگرد اورژانس هوایی شهرستان میانه است.
این بالگرد همچنین می تواند به ارائه خدمات تا شعاع 150 کیلومتر بپردازد.
شهرستان میانه با 180 هزار نفر جمعیت در فاصله 165 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

کد خبر 106507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha