پای نیسان لیف نسل جدید به خانواده نیسمو باز شد! + عکس

پرشین خودرو: شرکت نیسان پای خودروی تمام الکتریکی نسل جدید خود را به خانواده نیسمو و مسابقات اتومبیلرانی باز کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروی تمام الکتریکی نیسان لیف، انتخاب شرکت خودروسازی نیسان برای شرکت در مسابقات RC خواهد بود که در شهر توکیو ژاپن رونمایی شده و قرار است که در روز یکشنبه 2 دسامبر سال جاری، در "جشنواره نیسمو" واقع در "مسیر سرعت بین المللی فوجی" به نمایش گذاشته شود. هرچند در کنار این خودروی تمام الکتریکی مسابقه ای، خودروی فرمول E شرکت خودروسازی نیسان هم به نمایش گذاشته خواهد شد.

 



طراحی اتومبیل کاملا مطابق با یک خودروی اسپرت مسابقه ای شکل گرفته است و در بخش فنی نیسان لیف نیسمو RC، از دو موتور الکتریکی قدرتمند استفاده شده است که مجموع خروجی قدرت آنان به مرز 322 اسب بخار خواهد رسید و در کنار آن، خروجی گشتاور اتومبیل به مرز 640 نیوتن متر رسیده است که نسبت به نسخه 2011 نیسان لیف که برای مسابقات آماده شده بود حدود 2 برابر نیروی بیشتری دارد و می تواند با ارسال این نیرو به سمت چرخ ها، شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه ای به ثبت برساند که در این مورد هم شاهد پیشرفت 50 درصدی اتومبیل نسبت به نسخه قبل بوده ایم.

 



به گفته شرکت خودروسازی نیسان، وزن این اتومبیل با مجموعه باتری های بزرگ و موتورهای قدرتمند معادل 1220 کیلوگرم بدست آمده است که دلیل این وزن بسیار خوب می تواند استفاده از مواد فیبرکربنی از نوع monocoque باشد که گسترش استفاده از آن در قسمت های مختلف بدنه باعث شده تا وزن بسیار خوب 1220 کیلوگرمی بدست آید.

 



علاوه بر این، موتورهای الکتریکی و اینورترهای ماشین به طور مساوی بر روی چرخ های جلو و عقب اتومبیل نصب شده است تا تعادل اتومبیل در شرایط مختلف حفظ شود و همچنین به لطف استفاده از یک سیستم انتقال قدرت مستقل، گشتاور فوری به سمت چرخ ها هدایت می شود تا عملکرد بهتری هنگام شتاب گیری و یا هنگام عبور از پیچ ها داشته باشد.

 



در پایان گفتنی است که این خودرو تنها به تعداد 6 دستگاه ساخته شده و در سراسر جهان مستقر شده است تا برای تمرین و شرکت در مسابقات دردسر کمتری وجود داشته باشد.

کد خبر 106537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha