کد خبر 107334
۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
چرا بی‌ام‌و در کره جنوبی جریمه شد؟

پرشین خودرو: دولت کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد شرکت خودروسازی بی‌ام‌و آلمان تحت تاثیر مشکلات آتش سوزی موتور خودروهای تولیدی آن در این کشور حدود ۱۰ میلیون دلار جریمه شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، ماجرا از تابستان سال جاری میلادی شروع شد که گزارش‌های زیادی از سوی مشتریان و دارندگان خودروهای بی‌ام‌و مبنی بر آتش گرفتن ناگهانی و بدون دلیل موتور خودروهای تولیدی بی‌ام‌و در کره جنوبی منتشر شد که موجب شد مقامات دولتی با متخصصان فعال در حوزه ایمنی خودرو نیز به ماجرا ورود پیدا کرده تا بتوانند علت این حوادث پرتکرار را دریابند. با اینکه این خودروساز آلمانی چندبار با اعلام فراخوان سعی کرد که مشکلات مربوطه را برطرف کرده و تلاش خود را در این خصوص به دولت کره جنوبی اثبات کند، اما به نظر می‌رسد که نتوانسته است آنها را متقاعد کند و آنها همچنان بر این باورند که بی‌ام‌و در برطرف‌سازی مشکلات مربوطه سهل‌انگاری کرده و باید علاوه بر پرداخت جریمه‌ای معادل ۱۱.۲ میلیارد وون یا ۹.۹۶ میلیون دلار، تحت رسیدگی‌های قانونی، قضایی و کیفری نیز قرار بگیرد.

این خودروساز آلمانی در واکنش به این اتهامات اعلام کرده است که آتش سوزی خودروها به علت سیستم اگزوز خودرو بوده است این در حالیست که هیاتی از کارشناسان و متخصصان اعزام شده از سوی دولت کره جنوبی خاطرنشان و تاکید کردند که بی‌ام‌و قصد داشته این موضوع را از نگاه دولت این کشور پنهان کند و همچنین در برطرف‌سازی این مشکل و نقص فنی نیز سهل‌انگاری کرده چراکه مدت زمان زیادی طول کشیده است تا ۱۷۲ هزار خودروی معیوب تولیدی خود را فراخوان دهد. این در حالیست که بی‌ام‌و چنین ادعایی مبنی بر تلاش برای مخفی کردن موضوع را رد کرده و گفته که به محض اطلاع یافتن از علت آتش سوزی‌های مذکور، بالافاصله فراخوان داده است.

 

حمل ونقل

 


بر اساس گزارش رویترز، وزارت حمل و نقل کره جنوبی برخلاف ادعای خودروسازی بی ام و که بر این باور است این مشکل به دلیل نقص در سیستم گردش گاز اگزوز خودرو بوده، معتقد است که این نقص به علت مشکل در طراحی خودرو بوده است. تاکنون حدود ۵۰ خودروی بی‌ام‌و در کره جنوبی با مشکل آتش سوزی در قسمت موتور مواجه شده است که البته تاکنون منجر به صدمات مالی و جانی قابل توجهی نشده است.

شرکت خودروسازی بی‌ام‌و آلمان دومین برند محبوب و مورداستقبال مشتریان در کره جنوبی در سال گذشته به شمار می‌رود که توانست بالغ بر ۶۰ هزار دستگاه خودرو را به فروش برساند.

بنابراین موضوع آتش گرفتن موتور خودروهای تولیدی بی ام و می تواند تا حد زیادی چهره محبوب این خودروساز را در کره جنوبی مخدوش کرده و در صورت اثبات سهل انگاری و تلاش برای مخفی ماندن نقایص فنی مربوطه، میزان فروش محصولاتش را نیز به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

کد خبر 107334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha