قائم مقام سایپا: تولید خودرو با شرایط فعلی زیان ده است

پرشین خودرو: اعضای كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مركز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا حضور یافته و ضمن گفتگو با مدیران این مركز، از دستاوردها و پروژه های در حال اجرای این واحد تحقیقاتی بازدید كردند.

به گزارش پرشین خودرو، در این بازدید مرتضی محمدی قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور تامین و خرید، ضمن بیان مشكلات و معضلات پیش روی صنعت خودروسازی بالاخص گروه سایپا در این برهه گفت: افزایش نرخ ارز، مواد اولیه، هزینه های سربار، عدم همكاری بانك های خارجی و داخلی و سایر موارد از این دست، عوامل تاثیر گذار بر عملكرد سایپا بوده است و چنانچه حمایتی در راستای اصلاح قیمت خودرو صورت نگیرد بی شك خودروسازان با هزاران میلیارد تومان زیان روبرو خواهند شد.

وی تولید خودرو با شرایط فعلی را زیان ده عنوان كرد و افزود: حاشیه 12 الی 13 میلیون تومانی قیمت خودروها در بازار سهم واسطه ها و دلالان است و مردم عادی صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی اقدام به خرید می كنند و خودروسازان نیز برای جلوگیری از زیان باید نرخ محصولات خود را به حاشیه بازار نزدیك كنند.

محمدی افزود: خودروسازی ویترین صنعت به حساب می آید و بخش عمده ای از مردم از طریق این صنعت ارتزاق می كنند و افزایش قیمت نیز در این بخش امری اجتناب ناپذیر است، بر همین اساس برای تامین نقدینگی و جبران مشكلات پیش رو برنامه های مختلفی در دستور كار داریم.

قائم مقام سایپا با درخواست از مجلس در راستای حمایت همه جانبه از صنعت خودرو گفت: برای توسعه محصول و تولید پلتفرم های جدید نیاز به حمایت داریم و امیدواریم صندوق توسعه ملی در این خصوص سرمایه گذاری كند تا بتوانیم پروژه های خود را راه اندازی كنیم.

در این بازدید همچنین مهدی پازوكی مدیرعامل مركز تحقیقات و نوآوری سایپا ضمن ارائه گزارشی نقشه راه آینده طراحی و تولید محصول در گروه سایپا را تشریح كرد.

اعضای كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بازدید از مركز تحقیقات سایپا ضمن تاكید بر لزوم حمایت مجلس از شرایط فعلی خودروسازان، آمادگی خود را برای بررسی هر چه بیشتر مشكلات و طرح آن در صحن مجلس ابراز داشتند.

کد خبر 107347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    0 0
    احسنت البته به زیان مشتری!