دستاورد جدید هیوندای به نجات بشریت می آید

پرشین خودرو: برای نمایشگاه CES لاس وگاس، کمپانی خودروسازی هیوندای از دستاورد جدید خود برای کمک به شهرهای ویران شده براثر عوامل طبیعی و غیرطبیعی رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عوامل طبیعی مثل طوفان های سهمگین، زلزله و یا حتی عوامل غیرطبیعی مثل جنگ می تواند ویرانی زیادی در شهرها به بار آورد و کشته های زیادی برجای بگذارد، اما بحث مهم تر که اگر برنامه ریزی دقیق و امکانات کافی وجود نداشته باشد، کمک رسانی به مصدومان حادثه دیده خواهد بود که ویرانی های شهر مانع از امدادرسانی سریع به مصدومان می شود، اما هیوندای در نمایشگاه CES لاس وگاس دستاورد جدیدی تحت عنوان "Cradle" رونمایی کرده است که می تواند کمک رسانی به مصدومان را سرعت بخشد.

 

هیوندای

 

نام Cradle به معنی گهواره بوده و می تواند مصدومان را در حالت درازکش جابجا کند. این وسیله همانند ربات ها دارای مفاصل مکانیکی بوده و همانند یک اتومبیل دارای چهار چرخ محرک است. در نقاط صاف و برای پیشروی از چرخ ها استفاده می شود و برای بالا رفتن از موانع و آوارها، مفاصل مکانیکی حرکت کرده و امکان بالارفتن از موانع را فراهم می کند.

هیوندای می گوید که Cradle یک مفهوم کاملا جدید است که ترکیبی از علم رباتیک، تکنولوژی و همچنین وسایل نقلیه تمام الکتریکی است و می تواند علاوه بر امدادرسانی به مصدومان حادثه دیده در عوامل طبیعی و غیرطبیعی، برای کارهای دیگر و پشتیبانی از نیروهای پیاده در مناطق صعب العبور هم مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 107856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha