خودرو آلفارومئو  مدل 1962 بعد از 35 سال پیدا شد! +تصاویر

پرشین خودرو: یک دستگاه آلفارومئو جولیتا SZ ارزشمند مدل سال 1962 پس از 35 سال خاک خوردن در یک زیر‌زمین، برای فروش گذاشته شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، آلفارومئو جولیتا SZ یکی از خاص‌ترین خودرو‌های تولیدی این شرکت ایتالیایی به شمار می‌رود که تنها ۲۱۷ دستگاه از آن در جهان به تولید رسیده است. جولیتا SZ یکی از زیبا‌ترین خودرو‌های ساخته شده در تاریخ این آلفارومئو است و نمونه‌های سالم آن بسیار کمیاب هستند. از این رو خبر پیدا شدن یک نمونه مدل سال ۱۹۶۲ تقریباً نو، بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است.

این خودرو که به رنگ بسیار خاص نقر‌آبی با نام Chiaro Metallizato رنگ‌آمیزی شده است، متعلق به یک مکانیک خودرو بوده است. ظاهرا مالک مرحوم این آلفارومئوی خاص به دلیل خراب بودن آسانسور زیرزمین، توانایی دسترسی به خودرو را نداشت، از این رو آن را همان‌جا رها کزده است! بدین ترتیب آلفارومئو جولیتا SZ به مدت ۳۵ سال در زیر‌زمین این خانه واقع در شهر تورین ایتالیا مدفون باقی مانده تا اینکه شخصی پس از مرگ مالک، آن را پیدا می‌کند.



خودرو

 

پس از پیدا شدن خودرو ظاهراً با حفاری در سقف این زیر‌زمین، تلاش‌ها برای نجات آن آغاز می‌شود. در نهایت جولیتا SZ توسط یک جرثقیل به صورت عمودی به بیرون کشیده می‌شود. در فرآیند بیرون کشیدن این خودرو هیچ آسیبی به آن وارد نشده و بدنه از قبل نیز بدون هیچ گونه تصادف بوده است. وجود خودرو در فضای بسته موجب شده تا آسیب زیادی به رنگ و قطعات خودرو نیز وارد نشود. در فضای داخلی هم تقریباً همه چیز سالم بوده اما چرم آبی روشن صندلی‌ها دچار پوسیدگی اندکی شده است.

با توجه به این که این شخص هیچ وارثی ندارد، خودرو توسط دولت مصادره شده و با قیمت ۶۵۰ هزار دلار (بیش از ۷ میلیارد تومان به قیمت روز) به حراج گذاشته شده است.
 

خودرو

 


جلویتا SZ یکی از خاص‌ترین جولیتا‌های تولید شده به شمار می‌رود که حرف SZ در نام آن مخفف Sprint Zagato است و به عنوان نیرومند‌ترین نسخه این مدل از آلفارومئو جولیتا عرضه شده است. این خودروی خاص که دارای یک بدنه آلومینیومی دست‌ساز است، از شاسی کوتاه‌تری نسبت به جولیتا اسپایدر بهره می‌برد. در این نسخه با هدف کاهش وزن، برخی از امکانات حذف شده و شیشه‌های نازک سبک وزن به‌کار رفته است. وزن جولیتا SZ تنها ۷۸۵ کیلوگرم بوده و توسط یک موتور ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر توان تولید ۱۰۰ اسب‌بخار را دارد. همچنین جولیتا SZ توانایی دست‌یابی به نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را داراست که در زمان خود تحسین برانگیز بود. با چنین موتور کوچکی جولیتا توانایی رقابت با خودرو‌های مسابقه‌ای هم دوره خود با موتور‌های به مراتب بزرگ‌تر و پر‌مصرف‌تر را داشت.

از ۲۱۷ نمونه تولید شده از جولیتا SZ اکثر آن برای شرکت در مسابقه‌های اتومبیلرانی مشهور همچون لمانز، تارگا فلوریو و نوربرگرینگ استفاده می‌شدند. خودروی کشف شده هیچ‌گونه دست‌کاری و یا تعویض قطعات اصلی را تجربه نکرده و به صورت کاملاً فابریک پیدا شده است.

در ادامه تصاویر مربوط به اتومبیل Alfa Romeo Giulietta SZ 1962 را مشاهده می‌کنید.
 

خودرو

 

 

خودرو

کد خبر 109532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha