کد خبر 11086
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
كیفیت مطلوبیت نیست!

پرشین خودرو: كیفیت به معنای تطابق یك عملكرد با ویژگی‌ها و استاندارد‌های از پیش تعیین شده بوده و نباید از خودروهای مختلف توقع كیفیت یكسان را داشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمد سعید فلاحی قائم‌مقام گروه خودروسازی سایپا با بیان مطلب بالا اظهار كرد: الزامات تولید كیفی جزو برنامه‌های همیشگی خودروسازان است؛ به‌گونه‌ای كه ارتقای كیفی را همیشه و تحت هر شرایطی دنبال كرده و هیچ گاه از ویژگی‌های كیفی تخطی نخواهند كرد. وی با بیان این‌كه نتایج بازرسی‌های كیفی مراجع بی‌طرف از خودروسازان نشان می‌دهد كه در حال حاضر تمام خودروهای داخلی حداقل سطح كیفی خوب را پاس می‌كنند، خاطرنشان كرد: البته خودروسازان به سطح كیفی خوب بسنده نكرده و در جهت ارتقاء به سطوح بالاتر تلاش می‌كنند كه تاكیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز كمك كننده‌ آنها در این هدف خواهد بود. فلاحی ادامه داد: ‌البته باید توجه داشت كه موضوع كیفیت نباید با مطلوبیت اشتباه گرفته شود، زیرا كیفیت به معنای تطابق یك عملكرد با ویژگی‌ها و استاندارد‌های از پیش تعیین شده بوده و در خودرو‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال نمی‌توان انتظار داشت كه میزان راحتی صندلی یك خودرو در سطح قیمتی بالا با صندلی یك خودرو با سطح قیمتی پایین یكسان باشد. وی تصریح كرد: البته آمار رو به رشد صادرات خودرو به كشور‌هایی كه روابط مناسبی با آنها داریم نیز نشان از رشد سطح كیفی خودروهای داخلی در سال‌های گذشته دارد؛ به‌گونه‌ای كه سایپا در حال حاضر با صادرات بالا به كشور‌هایی همچون ونزوئلا، سوریه و عراق به راحتی با خودروسازان دیگر جهان در بازار این كشور‌ها رقابت می‌كند. به گزارش ایسنا، اگرچه اواخر سال گذشته با موافقت سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان قیمت خودروهای داخلی به طور متوسط شش درصد افزایش یافت، اما وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان در خصوص ضرورت ارتقای كیفیت محصولات تولیدی هشدار داده و اظهار كرده كه در صورت افزایش نیافتن كیفیت خودروهای داخلی امكان كاهش قیمتها در این حوزه وجود دارد. در این خصوص معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به تازگی اظهار كرده كه بخشی از افزایش قیمت خودروهای داخلی در اواخر سال گذشته ناشی از رشد هزینه‌های تولید و بخشی نیز مربوط به برنامه‌های ارتقای كیفی در این محصولات بوده است، بنابراین اگر ارتقای كیفی در محصولات لحاظ نشود، سازمان حمایت در این زمینه وارد عمل شده و برآورد جدیدی از قیمتها خواهد داشت.
کد خبر 11086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    0 0
    تویوتا یاریس با تویوتا اریون تفاوتشون فقط درحجم موتور هستش و یکسری ابشن ها والا یاریس صفر خرابی نداره و صدا نمی ده و قطعات داخلش درجه 4 نیس توجیح نکنید تا وقتی از تعرفه می ترسین یعنی کیفیت مشکل داره و داره