دمیدن روح زئوس در کالبد آلفارومئو 4C!

پرشین خودرو: با دمیدن روح زئوس در کالبد آلفارومئو 4C، این خودرو می تواند 109 اسب بخار قدرت و همچنین 100 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به مدل استاندارد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پاگونا ریسینگ (Pogea Racing)، شرکت تیونینگ آلمانی که علاقه بسیار زیادی به محصولات آلفارومئو بویژه خودروی منحصربه فرد 4C دارد، جدیدترین پروژه کاری خود را تحت عنوان "زئوس" و با تغییرات زیاد بر روی آلفارومئو 4C معرفی کرده است و همانطور که گفتیم، باعث شده در کنار افزایش قدرت 109 اسب بخاری نسبت به نسخه استاندارد اتومبیل، وزن آن هم نزدیک به 100 کیلوگرم کاهش پیدا کند که نتیجه آن در خروجی سیستم رسیدن به سرعت 304 کیلومتر برساعت خواهد بود.

 



نسخه های استاندارد آلفارومئو 4C در حالت معمولی خود وزن بسیار پایینی دارند و جزو سبک ترین خودروهای اسپرت جهان شناخته می شوند، اما شرکت تیونینگ "پاگونا ریسینگ" پای خود را فراتر گذاشته و با استفاده گسترده از مواد فیبرکربنی که حتی در ساخت قاب چراغ‌های جلو نیز مورد استفاده قرار گرفته است، باعث شده تا وزن کلی اتومبیل نزدیک به 100 کیلوگرم کاهش پیدا کرده و به عدد 904 کیلوگرم برسد و تاثیری فوق العاده در عملکرد اتومبیل بگذارد.

 



برای محقق شدن این هدف علاوه بر مواد فیبرکربنی و استفاده گسترده از آن در ساخت قسمت های مختلف، از یک مخزن سوخت کاملا جدید استفاده شده است و همچنین سیستم صوتی اتومبیل به طور کامل حذف شده تا این خودرو تنها برای کسانی مناسب باشد که دوست دارند از صدای موتور و اگزوز اتومبیل در پیست مسابقات لذت ببرند.

 



جهش قابل توجه قدرت اتومبیل و افزایش 109 اسب بخاری و 108 نیوتن متری گشتاور، باعث شده تا شتاب صفر تا صد اتومبیل هم نزدیک به 1.1 ثانیه کاهش پیدا کند و اکنون به عدد قابل توجه 3.4 ثانیه برسد. سرعت بالای این اتومبیل در نسخه‌های استاندارد 258 کیلومتر برساعت است، اما افزایش 109 اسب بخاری قدرت اتومبیل باعث شده تا سقف سرعت "آلفارومئو 4C زئوس" از مرز 300 کیلومتر برساعت عبور کرده و به 304 کیلومتر برساعت برسد. گفتنی است که شتاب صفر تا 200 کیلومتر برساعت اتومبیل هم معادل 8.1 ثانیه خواهد بود.

 



پاگونا ریسینگ از پروژه جدید خود تنها 10 نمونه تولید خواهد کرد و جالب توجه است که تاکنون 3 دستگاه از آن تولید شده و به مشتریان تحویل داده شده است و اگر شما یکی از 7 خودروی باقی مانده را می‌خواهید، قیمت پایه آن 50 هزار و 100 یورو خواهد بود.

 

کد خبر 111027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha