اظهارات عجیب مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی در خصوص تولید «ون»!

پرشین خودرو: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی در ادعایی عجیب، اعلام کرد دلیل وجود 13 هزار ون فرسوده در سراسر کشور به دلیل ناتوانی صنعت خودرو کشور در تولید ون است!

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مرتضی ضامنی مدعی شده است که راه نوسازی 13 هزار دستگاه ون در کشور که به مرز فرسودگی 100 درصدی رسیده است، واردات این محصول به کشور به دلیل ناتوانی خودروسازان در تولید این خودرو است.

با خواندن گفت و گوی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور و انجام بررسی در میزان تولید خودروهای ون در شرکت های مطرح خودروسازی می بینیم که در حال حاضر میزان قابل توجهی از این خودرو با کاربری های مختلف تولید و به فروش می رسد.

براساس این گزارش و به عنوان نمونه، با وجود تمام محدودیت های موجود در صنعت خودرو و تحریم های حاکم بر این صنعت، شرکت ایران خودرودیزل به عنوان یکی از سازندگان خودروهای گروه کار و تجاری در دو سال گذشته 1300 دستگاه ون وانا با داخلی سازی 30 درصدی تولید و به فروش رسانده است و بر اساس اخبار شنیده شده از این شرکت، در سال جاری نیز برنامه هایی برای تولید بیش از 1000 دستگاه از این محصول در دست اجرا است.

شاهد این مدعا در تولید ون وانا می تواند نیروی انتظامی باشد که به طور گسترده نسبت به تعویض ناوگان ون های دلیکا با ون وانا اقدام کرده است و در حال حاضر به یکی از استفاده کنندگان بزرگ این ون های تولید داخل تبدیل شده است.

 

ون


در شرایط فعلی صنعت خودرو کشور به واسطه تحریم ها و سوءمدیریت در سال های متوالی با مشکلات زیادی مواجه است اما این مشکلات دلیل نمی شود تا بهانه برای واردات خودروهایی که توانایی تولید آن حتی در شرایط کنونی نیز مقدور است، فراهم شود.

در حال حاضر شرکت هایی مانند بهمن دیزل، سایپادیزل، زامیاد و ایران خودرودیزل و ... توان تولید ون هایی متناسب با شرایط اقلیمی کشور را در خطوط تولید خود دارند و تنها با ارائه تسهیلاتی می توانند به نوسازی ناوگان ون های فرسوده کشور بپردازند.

به گزارش پرشین خودرو، بهتر است در سالی که مزین به نام رونق تولید است، مشکلات پیش روی را به اهرمی برای توانمند سازی داخلی تبدیل کنیم نه واردات خودرو که در این سال ها نشان داده است که تنها تامین کننده منافع برخی افراد خاص در داخل کشور بوده است.

تا زمانی که توان تولید محصولی در داخل کشور فراهم است، صحبت از واردات آن جز خیانت در حق کارگران این مرز و بوم نخواهد بود.

کد خبر 115774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha