ضرورت ممانعت دستگاه‌های نظارتی از واردات برخی قطعات خودرو

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ایران معتقد است، خوروسازها در قبال پرداخت مطالبشان به قطعه سازان وفادار نیستند و همین امر برخی قطعه سازان را تا مرز تعطیلی کشانده است.

به گزارش پرشین خودرو، حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات کنونی قطعه سازان گفت: کمیسیون صنایع و معادن جلسات مختلفی را در خصوص مشکلات قطعه سازان و مطالبات آنها از خودروسازها داشت که در اقدام اخیرچند ماه گذشته 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به خودروسازها اعطا شد تا از این طریق معوقات قطعه سازان را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنوز بخش زیادی از مطالبات قطعه سازان باقی مانده است، تصریح کرد: یکی از مشکلات در این زمینه این است که خودروسازها به وعده‌های خود برای پرداخت مطالبات به قطعه سازان وفادار نیستند و همین امر سبب شده سرمایه در گردش قطعه ساز با کاهش قابل توجهی مواجه شود و عملا برخی‌ها تا مرز تعطیلی نیز پیش رفته‌اند.

 

حمید گرمابی



گرمابی با تاکید بر اینکه توان بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات در شرایط کنونی محدود است، اظهارداشت: با توجه به مشکلات بانک‌ها اینکه بخواهیم آن‌ها را به پرداخت مجدد تسهیلات سنگین برای خودروسازها ملزم کنیم بطور حتم این مسئله تبعات خواهد داشت؛ از این رو باید برای مطالبات قطعه سازان فکری اساسی کرد.

وی در خصوص واردات برخی قطعات از سوی خودروسازهای بزرگ با وجود تولید مشابه داخلی آن و البته با همان کیفیت خارجی، خاطرنشان کرد: در این بخش باید نظارت و بازرسی‌های بیشتری صورت گیرد، از شرایط تحریم به عنوان فرصت و حمایت از تولید داخل استفاده شود و دستگاه‌های مربوط اجازه واردات قطعاتی را که در داخل مشابه آن تولید می‌شوند را ندهند.

کد خبر 116222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha