ناهماهنگی در واردات عامل کمبود قطعات یدکی

پرشین خودرو: رئیس اتحادیه تعمیرکاران استان تهران از نایاب بودن و گرانی برخی قطعات یدکی خودرو خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا نیک آئین گفت: قطعات الکترونیکی خودرو بیشتر وارداتی است متاسفانه در مبادی ورودی با مشکلاتی که به تازگی برای ورود کالا ایجاد شده این وضعیت را به وجود آورده است.


وی افزود: ناهماهنگی‌هایی که در بحث واردات وجود دارد منجر به این شد که در مقاطع مختلف برخی از قطعات نایاب شود که این خود باعث افزایش قیمت‌ها و به تبع ایجاد مشکلاتی در بازار کرده است.


رئیس اتحادیه تعمیرکاران استان تهران ضمن گلایه از پروسه طولانی و زمان بر اداری ترخیص کالا در گمرکات کشور گفت: قطعات یدکی به گمرکات وارد، اما روند ترخیص این قطعات به دلیل بروکراسی اداری بسیار کند است بنابراین انتظار می‌رود قطعات مزبور هرچه سریعتر در بازار تزریق تا قیمت‌ها متعادل شود این طور نباشد که صاحب خودرو بر اثر نبود و گرانی شدید قطعه به تعمیرگاه مراجعه نکند.

 

قطعات یدکی

 


آقای نیک آئین در خصوص جعل برند (نشان تجاری) قطعات یدکی نیز افزود: این مسئله مربوط به اتحادیه لوازم یدکی خودرو می‌شود.


وی گفت: اتحادیه مربوطه نیز همه توان خود را گذاشته، اما بازار خیلی گسترده است بنابراین جلوگیری از این کار نیازمند عزم جدی و تلاش همه جانبه است.


رئیس اتحادیه تعمیرکاران استان تهران اضافه کرد: قطعه سازانی که برای خودروسازان قطعه تولید می‌کنند تیراژ تولید این واحد‌ها هم اکنون به حدی نیست که بتوانند بازار را تامین کنند بنابراین اگر واحد‌های قطعه سازی بتوانند بازار را تامین کنند دست افراد جاعل و متخلف از بازار لوازم یدکی کوتاه خواهد شد.


آقای نیک آئین تصریح کرد: اگر بتوان قیمت قطعات را متعادل کرد این خود بزرگترین برخورد با اشخاصی که در حال جعل و تقلب لوازم یدکی هستند.


وی با بیان اینکه شناسایی تولیدکنندگان این نوع قطعات، بسیار دشوار است، گفت:​ این قطعات بدون هیچگونه نظارتی در کارگاه‌های به اصطلاح زیر پله‌ای و پنهان تولید می‌شود و به نام برند در بازار به فروش می‌رسند که فاقد کیفیت، اصالت و استاندارد است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 116727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha