فرصت طلایی پیش روی سایپا با خروج شرکت های خارجی

یك نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت های خارجی فعال در صنعت خودرو ایران، با قطع همكاری خود فرصت طلایی پیش روی سایپا قرار دادند، گفت: بر این اساس صنایع خودروسازی کشورمان می تواند به خودکفایی برسد.

یوسف داودی نماینده مردم سراب در خانه ملت، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب و با اشاره به نقش دلالان در افزایش قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: در موضوع افزایش قیمت ها، نباید نگاه جزیره ای داشت و مثلا فقط به قیمت خودرو نگاه کرد. قیمت همه کالاها و مواد اولیه مثلا قیمت فولاد، میلگرد، تیرآهن و ... در بازار افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه دلالان یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو هستند، افزود: این نشانگر مدیریت نادرست مسائل اقتصادی است. ما نمی توانیم به صورت جزیره ای بگوییم چرا قیمت خودرو در كشور گران شده است.


داودی با اشاره به اختلاف قیمت کارخانه و مصرف کننده خودرو اظهار داشت: در بحث قیمت خودرو باید علاوه بر قیمت كالاهایی كه در ساخت خودرو نقش دارند، کل مسائل اقتصادی كشور مثل بورس، ارز، فلزات و تورم و ... بررسی شود.

 

یوسف داودی



وی به نقش شاخص های كلان اقتصادی و كاهش ارزش پول ملی در افزایش قیمت خودرو اشاره و اضافه کرد: شاخص های كلان اقتصادی و كاهش ارزش پول ملی در افزایش قیمت خودرو هم نقش دارد. همچنین افزایش قیمت ارز برای کالاهای وارداتی هم در این زمینه تاثیر گذار است.

این نماینده مجلس با اشاره به تغییر رویكرد در مدیریت شركت سایپا و همچنین جایگزینی تولیدات داخلی به جای خودروهای مونتاژی، پس از بدعهدی شركت های بین المللی و رفتن شركای خارجی از ایران گفت: این شرکت ها نباید از ایران خارج می شدند و باید روی تعهدشان باقی می ماندند.

داودی در ادامه خاطرنشان کرد: اما رفتن آنها از ایران فرصت خوب و طلایی است تا صنایع خودروسازی كشورمان به استقلال و خودكفایی برسد و اقدام شرکت سایپا برای جایگزینی تولیدات داخلی به جای خودروهای مونتاژی در همین راستاست.

کد خبر 127900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha