کد خبر 128026
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
درخواست مجلس برای تعطیلی شهرها + متن نامه

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از نامه این فراکسیون به مسئولان کشور برای تعطیلی برخی شهرهای کشور به دلیل همزمانی کرونا و آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر شیوع بیماری کرونا بر شدت آلودگی هوای شهرهای کشور، اظهار کرد: بررسی‌ها و تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد، شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با آلودگی هوا، موجب شدت این گسترش این بیماری می‌شود.


وی با تأکید بر اینکه همه ساله در فصول سرد سال، به‌ویژه فصل پاییز شاهد پدیده وارونگی هوا هستیم، گفت: در زمینه کاهش آلودگی هوا و نیز مقابله با پدیده وارونگی هوا (اینورژن) باید تمهیدات ویژه‌ای انجام شود، اما امسال که بیماری کرونا نیز شیوع پیدا کرده، نیازمند تمهیدات ویژه‌تری هستیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: مسئولان می‌بایست اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خاصی برای فصول پاییز و زمستان امسال که بیماری کرونا گسترش یافته، تمهیدات ویژه‌‌ای در نظر بگیرند.

رفیعی، همچنین شهرهای بزرگ و کلانشهرها را دارای وضعیت خوبی از حیث آلودگی هوا ندانست و گفت: باید تمهیدات و شرایط ویژه‌ای برای برخی شهرهای کشور که آلودگی هوا در آنها بیشتر است، اندیشیده شود، زیرا شیوع کرونا در این شهرها مشکلات بیشتری را ایجاد کرده است.

وی به یکی از اقدامات فراکسیون محیط زیست مجلس برای مقابله با آلودگی هوا در شرایط شیوع بیماری کرونا اشاره و تصریح کرد: در نامه‌ای از سوی فراکسیون محیط زیست مجلس به برخی مسئولان کشور درباره آلودگی هوا و شیوع ویروس کرونا خواستار تعطیلی شهرهایی هستیم که با تراکم آلودگی هوا مواجه هستند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید دولت توجه بیشتری به وضعیت شیوع بیماری کرونا داشته باشد، خبرهای خوبی از وضعیت آلودگی هوا و شیوع بیماری کرونا نمی‌رسد.

نامه رفیعی به برخی مسئولان درباره همزمانی شیوع کرونا و آلودگی هوا:

 

نامه رفیعی به برخی مسئولان

نامه رفیعی به برخی مسئولان

نامه رفیعی به برخی مسئولان

نامه رفیعی به برخی مسئولان

کد خبر 128026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha