کاهش ارزبری 100 میلیون دلاری با ساخت قطعات خودروی "تارا"

دبیر انجمن قطعه سازان کشور گفت: مجموع پروژه های که در سه شرکت سازه پویش، اتحاد موتور و آذین تنه افتتاح شد، حدود 100 میلیون دلار کاهش ارزبری را به همراه خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مازیار بیگلو در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های فناورانه نهضت ساخت داخل صنعت قطعه‌سازی کشور که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع، مدیرعامل ایران خودرو و اعضای هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور برگزار شد ضمن اشاره به رونمایی از خط تولید تمام اتوماتیک بوستر ترمز خودروی تارا تصریح کرد: خط تولید بوستر ترمز خودرو "تارا" نیز با سرمایه‌گذاری بالغ بر 40 میلیارد تومان راه اندازی و بیش از 15 میلیون دلار کاهش ارزبری را به همراه خواهد داشت.

قائم مقام شرکت آذین تنه افزود: هم اکنون در شرکت آذین تنه به عنوان زنجیره تامین ایران خودرو از خط تولید پروژه ای رونمایی می شود که با توان و دانش مهندسان جوان ایرانی توسعه طراحی و به تولید انبوه رسیده است.

بیگلو با بیان اینکه سیستم ترمز خودروی تارا یکی از پیشرفته‌ترین و ایمن‌ترین سیستم های ترمز خودروهای کشور است، تاکید کرد: این سیستم کاملا بر اساس استانداردهای روز جهانی و استفاده از تجارب بین‌المللی در شرکت آذین تنه، طراحی و به مرحله تولید رسیده است و میزان تولید این خط حدود 450 هزار مجموعه ترمز با ظرفیت داخلی سازی 95 درصدی است.

 

مازیار بیگلو


دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در ادامه این مراسم اظهار داشت: امروز محصولی به نام تارا در کشور داریم که نجات دهنده صنعت خودرو و پیشران ما بوده است.

بیگلو همچنین با اشاره به اینکه امروز طرحی نو در انداختیم، خطاب به وزیر صمت عنوان کرد: برخلاف همیشه که دغدغه خاطر شما بودیم، امروز سعی کردیم آرامش خاطر شما را فراهم آوریم و بگوییم که صنعت خودروسازی و قطعه سازی دوران سخت تحریم ها را با حمایت وزارت صمت و مجلس شورای اسلامی گذرانده است.

وی با تاکید بر اینکه قطعه سازان در کنار مردم که ولی نعمتان و مشتریان ما هستند، در خط مقدم جنگ اقتصادی ایستاده اند، اظهار کرد: روزی که تحریم ها آغاز شد، همه تصور می کردند که عمر صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور به یک ماه هم نمی رسد. امروز دو سال سخت را گذرانده ایم و تولید خودرو را به تیراژ خوبی رسانده ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه تصمیم نهایی گرفته شود و وضعیت قیمت گذاری صنعت خودرو یک بار برای همیشه روشن شود، قطعه سازان بسیار بهتر از این تلاش خواهند کرد و هر سال شاهد تولید خودروی تارای دیگری در کشور خواهیم بود که رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 129944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha