کدام شیشه شوی های خودرو مناسب است؟

خرید قطعات مصرفی ارزان برای بسیاری از مالکان خودرو در سال های اخیر به دلیل افزایش قیمت و مشکلات شدید اقتصادی تبدیل به یک رویه شده است که می تواند آسیب های زیادی به خودرو وارد کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در یکی دو سال گذشته و به واسطه شدت گرفتن تحریم ها علیه ایران و نوسانات شدید نرخ ارز، تمام بازارها دچار تغییرات بنیادی شده و بازار قطعات مصرفی خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

لوازمی چون فیلتر، صافی و شیشه شوی از جمله مواردی بوده است که مالکان خودرو توجهی به کیفیت آن نداشته و صرفا به دلیل ارزانی یک محصول آن را انتخاب می کنند.

متاسفانه این قطعات و لوازم بی کیفیت می تواند به مرور زمان آسیب های زیادی به خودرو وارد و صاحبان خودرو را متضرر کند.

در این گزارش می خواهیم نگاهی به مایع شیشه شوی خودرو داشته باشیم و تفاوت مایع اصل و غیراصل را تشریح کنیم.

در ابتدا لازم است بگوییم که استفاده از مایع شیشه شوی در خودرو از الزاماتی است که کارشناسان بر آن تاکید دارند چرا که به تمیزی شیشه اتومبیل و دید بهتر راننده کمک می کند، رسوبات در شلنگ، مخزن و پمپ شیشه شوی ایجاد نمی کند و در فصول سرد سال از یخ زدگی و ترکیدگی مخزن جلوگیری می کند.

 

ایساکو



نکته مهم در تفاوت مایع شیشه شوی اصل و متفرقه این است که در شیشه شوی های استاندارد و اصلی از الکل اتانول استفاده می شود در حالی که در شیشه شوی های غیراصل از الکل متانول به دلیل ارزانی استفاده می شود.

الکل متانول به دلیل ترکیبات شیمیایی موجود در آن می تواند آسیب زیادی به تیغه برف پاک کن و رنگ خودرو وارد کند و این همان نکته کلیدی است که باید در زمان خرید مایع شیشه شوی به آن توجه کنیم.

البته آسیب های الکل و مواد شیمیایی موجود در مایع شیشه شوی های غیراصل به همین جا ختم نمی شود.

مایع شیشه شوی غیراصل می تواند در صورت تماس با پوست، عوارضی را برای انسان ایجاد کند که یقینا درمان آن هزینه ای بسیار بیشتر از خرید مایع شیشه شوی اصلی خواهد داشت.

البته در فصول سرد سال و در صورتی که از مایع شیشه شوی غیراصل استفاده کنیم می تواند منجر به یخ زدگی در مخزن شیشه شوی و خرابی پمپ شود.

یکی دیگر از آسیب های استفاده طولانی مدت از شیشه شوی های غیراصل، کدر شدن تدریجی شیشه خودرو است که عمده ترین هزینه را می تواند به مالکان خودرو تحمیل کند.

در بازار لوازم خودرو شیشه شوی های زیادی برای انتخاب وجود دارد اما شیشه شوی ایساکو یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار است که تحت استاندارد های سازمان ملی استاندارد ایران تولید و عرضه می شود.

پیشنهاد می کنیم با خرید شیشه شوی های اصل نظیر شیشه شوی ایساکو از آسیب های احتمالی به سیستم شیشه شوی خودرو جلوگیری کنید.

 

خبرنگار: فرشید آقاصفی

 

 





کد خبر 131414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha