وظیفه ناوگان پشتیبان اتوبوسرانی تهران چیست؟

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه شرکت‌های اتوبوسرانی در کلان‌شهرهای جهان برای پوشش کسری ناوگان حاصل از توقف اتوبوس به دلیل تعمیرات یا تصادفات، ناوگان پشتیبان در اختیار دارند، گفت: تعداد ناوگان پشتیبان با توجه به میزان فرسودگی کل ناوگان تعیین می‌شود که تعداد اتوبوس مورد نیاز هر خط و اتوبوس پشتیبان آن خط در ناوگان اتوبوسرانی نیز بر اساس برنامه‌ای جامع، تعیین شده است.

به گزارش پرشین خودرو، محمود ترفع با تأکید بر اینکه تأمین ناوگان پشتیبان، یک اصل کلی است که همه شرکت‌های حمل و نقل درون‌شهری و مدیران و متخصصان مربوطه از آن اطلاع و نسبت به آن اشراف دارند، افزود: تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و از این رو، در تمامی توقفگاه های اتوبوسرانی تعدادی ناوگان به عنوان ناوگان پشتیبان وجود دارد تا در صورت ضرورت در خطوطی که نیاز به کمک دارند، مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه میانگین سن اتوبوس‌های پایتخت در بخش عمومی بالای ۱۰ سال و در بخش خصوصی بالای ۱۳ سال است، اظهار کرد: ممکن است تعدادی از اتوبوس‌ها در طول روز خراب شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند که بلافاصله اتوبوس‌های پشتیبان، جایگزین آنها خواهند شد و اتوبوس‌های معیوب برای تعمیر، راهی تعمیرگاه می‌شوند تا اختلالی در خدمت‌رسانی به شهروندان ایجاد نشود.

ترفع با بیان اینکه همه اتوبوس‌های شرکت واحد مجهز به جی‌پی‌اس هستند و همچنین، نرم‌افزار تعمیر و نگهداری در تعمیرگاه ها اطلاعات تعمیر و نگهداری اتوبوس‌ها را نگهداری می‌کند، تصریح کرد: هر روز اتوبوس‌هایی که نیاز به تعمیر دارند یا به تعمیرگاه‌هایی ارجاع می‌شوند که نمایندگی مجاز شرکت‌های خودروساز هستند و یا به تعمیرگاه‌های اختصاصی شرکت واحد اعزام می شوند و درصد اتوبوس‌هایی که در خطوط مشغول به کارند و درصد اتوبوس‌هایی که در تعمیرگاه‌ها متوقف می‌باشند، برای همه ی ادوار مشخص است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا از قطعات این اتوبوس‌ها برای تعمیر اتوبوس‌های فرسوده یا نیازمند تعمیر استفاده می‌شود؟ تأکید کرد: حتماً پاسخ منفی است. مگر می‌شود به خاطر نیاز به یک قطعه تعمیری، یک دستگاه اتوبوس دوکابین را از کار انداخت و بلااستفاده کرد؟!

کد خبر 132078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha