همکاری خودروسازی و قطعه‌سازی ایران و روسیه با محوریت کارخانه «آوتوپریبور»

در دیدار سفیر ایران در روسیه و مدیران کارخانه «آوتوپریبور» که در زمینه قطعه سازی خودرو و همچنین تولید تجهیزات مولد نیرو فعالیت دارد، درباره همکاری بین کارخانه آوتوپریبور و شرکت های خودروسازی و قطعه سازی ایرانی بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش پرشین خودرو، در ادامه سفرهای استانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برای بهره گیری از ظرفیت های متنوع روسیه در جهت تقویت روابط اقتصادی دو کشور و همچنین توسعه اقتصادی کشورمان کاظم جلالی در سفری کاری این بار به استان ولادیمیر سفر کرد.

در این سفر کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید میدانی از ظرفیت های اقتصادی و صنعتی این استان در نشستی با ولادیمیر سیپیاگین استاندار این استان و دیگر مسوولان استانی ظرفیت های و توانمندی‌های لادیمیر برای همکاری‌های تجار ایرانی واین استان بررسی کرد.

همچنین راههای بهره گیری از ظرفیتهای استانی در توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری را مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سفیر ایران و استاندار ولادیمیر روسیه در این نشست خواستار برقراری نشستها و جلسات بیشتری برای برقراری همکاری اقتصادی شدند.

در دیدار با مسئولان این منطقه ویژه اقتصادی، طرفین در خصوص ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان ایرانی جهت سرمایه گذاری در این مرکز برای تولید و فرآوری محصولات ایرانی مورد نیاز بازارهای روسیه گفت‌وگو کردند.

مسئولین شهرک و منطقه ویژه اقتصادی دوبروگوراد، که اولین منطقه اقتصادی ایجاد شده توسط بخش خصوصی در روسیه است، تسهیلات و مزیت های حضور و فعالیت اقتصادی در این مرکز در مقایسه با مراکز مشابه دولتی را برشمردند.

در این منطقه ویژه اقتصادی که به پیشنهاد رئیس جمهور روسیه تاسیس شده است، علاوه بر تسهیلات عمومی مشابه مناطق اقتصادی دولتی، معافیت های مالیاتی ویژه ای به سرمایه گذاران اعطاء می شود.

افزون بر این، وجود فرودگاه اختصاصی، مجموعه های مسکونی و مجتمع های آموزشی، ورزشی، تفریحی و خدمات درمانی رایگان در بیمارستان این شهرک، فضای مناسبی را برای جذب سرمایه گذاران فراهم ساخته است.

بر اساس این گزارش کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، در جریان سفر به استان ولادیمیر، همچنین با مدیرعامل و مسئولین بخش های فنی کارخانه «آوتوپریبور» دیدار و از خطوط تولید این کارخانه بازدید کرد.

در دیدار کاظم جلالی و مدیران این کارخانه بزرگ که در زمینه قطعه سازی خودرو و همچنین تولید تجهیزات مولد نیرو فعالیت دارد، درباره همکاری بین کارخانه آوتوپریبور و شرکت های خودروسازی و قطعه سازی ایرانی و همچنین همکاری در زمینه تولید تاسیسات تصفیه آب آشامیدنی و تولید ژنراتورها و تجهیزات کاهش افت نیرو در شبکه انتقال گفت‌وگو کردند.

همچنین، در این سفر، سفیر کشورمان از مجموعه صنعتی «دیگتاریوف» که در زمینه تولید طیف وسیعی از محصولات غیرنظامی و نظامی فعالیت دارد بازدید کرد و با مسئولین آن مجموعه دیدار و گفتگو کرد .
 

کد خبر 133378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha