رشد آمار تولید آمریکا با جهش بخش خودرو در ماه جولای

تولید کارخانجات آمریکا در ماه جولای تحت تاثیر جهش تولید خودروسازان رشد کرد، خودروسازان آمریکایی برای جبران تاثیر کمبود جهانی تراشه کامپیوتری تعطیلات سالانه تجهیز و تعمیرات خود را کنسل کردند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، تولید کارخانجات آمریکا در ماه جولای تحت تأثیر جهش تولید خودروسازان رشد کرد. خودروسازان آمریکایی برای جبران تأثیر کمبود جهانی تراشه کامپیوتری تعطیلات سالانه تجهیز و تعمیرات خود را کنسل کردند.

فدرال‌رزرو اعلام کرد تولید کارخانجات آمریکا پس از افت 0.3 درصدی در ماه ژوئن، در ماه جولای 1.3 درصد رشد کرده است.

طبق این گزارش تولید بخش خودرو در ماه گذشته 11.2 درصد جهش داشته است. کمبود تراشه کامپیوتری خودروسازان آمریکایی را مجبور کرده است تا برنامه زمانی تولید هم خود را اصلاح کنند. فدرال‌رزرو گزارش می‌دهد که تعدادی از خودروسازان آمریکایی تعطیلات معمول سالانه خود در ماه جولای را کاهش داده و یا لغو کرده‌اند. خودروسازان معمولاً در ماه جولای تجهیزات خود را به روز می‌کنند و تعمیرات انجام می‌دهند.

با وجود جهش تولید بخش خودرو، میزان تولید خودروسازان همچنان 3.5 درصد از سطح رکورد اخیر آنها در ژانویه 2021 پایین‌تر است.

با حذف بخش خودروسازی رشد تولید کارخانجات آمریکا در ماه جولای به 0.7 درصد می‌رسد.

با رشد ماه جولای میزان تولید کارخانجات آمریکا حالا 0.8 درصد از سطح قبل از پاندمی بالاتر است. تولید کارخانجات آمریکا که 11.9 درصد از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهد، با رشد تقاضای داخلی تقویت شده است.

کد خبر 133627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha