کد خبر 20370
۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
 عرضه 170 هزار خودرو در اسفند

پرشین خودرو: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای تولید و عرضه 100 هزار دستگاه خودرو از سوی ایران‌خودرو و 70 هزار دستگاه از سوی سایپا خبرداد و گفت: روند کاهشی قیمت از روزهای آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از مهر، محسن صالحی‌نیا در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان تضمین داد که بعد از کاهش قیمت خودرو که قرار است به دستور رئیس‌جمهور صورت گیرد، عرضه به صورت کافی به بازار صورت گیرد و نیاز مردم تامین شود؟ گفت: عرضه را واقعا باید از قیمت مستقل کرد. هیچ شرکتی در هیچ شرایطی حاضر نیست به خاطر درصدی پایین‌تر از قیمت مطلوب خود، عرضه را متوقف کند، چراکه هزینه‌های مترتب بر عدم عرضه، تامین منابع مالی و سایر هزینه‌های جانبی این اجازه را نمی‌دهد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تمام تلاش خودروسازان افزایش تولید و عرضه به بازار برای کاهش هزینه‌های مترتب بر تولید است، این در شرایطی است که اگر تاکنون تولید روند کاهشی داشته، به این دلیل است که هدایت جریان نقدینگی به صورت مناسبی به سمت تولید انجام نشده است. وی تصریح کرد: همانگونه که در گزارش‌های مختلف نیز آمده است، با توجه به افزایش هزینه‌های مترتب بر تولید از جمله افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه‌های تامین مواد اولیه، انرژی و دستمزد و غیره، لازم است متناسب با آن سطح تسهیلات اختصاصی به تولیدکنندگان افزایش یابد. صالحی‌نیا گفت: همچنین در مواردی عدم امکان تامین به موقع برخی از قطعات، در بخشی از تولیدات با محدودیت عرضه، در مقایسه با روال معمول خود مواجه شده که البته این موضوع در روزهای اخیر به شرایط بهتری در حال تغییر است. وی اظهار داشت: این تصور که خودروسازان با کمبود عرضه، قیمت را به نفع خود در بازار افزایش دهند، صحیح نیست؛ بلکه خودروسازان در ماه پایانی سال تمام تلاش خود را خواهند کرد که با تولید بیشتر، عرضه را نیز بالا برند. به گفته صالحی‌نیا، خودروسازان بزرگ متعهد شده‌اند که در ماه اسفند، حداکثر تولید و عرضه را به انجام برسانند که بر این اساس، سهم ایران خودرو، حدود 100 هزار دستگاه و سایپا 70 هزار دستگاه خواهد بود. صالحی‌نیا با اشاره به روند کاهشی قیمت خودرو در روزهای آینده، ادامه داد: به نظر می‌رسد که دستور رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با کاهش قیمت، منافاتی با مصوبه ابلاغی دولت ندارد، ضمن اینکه سیاست همیشگی وزیر صنعت نیز این است که خودروسازان حتی‌الامکان هزینه‌ها را کاهش دهند و در نهایت، در قیمت محاسباتی شرایط براساس هزینه‌های واقعی تولید سنجش شود. صالحی‌نیا با تاکید بر اینکه شورای رقابت وظیفه تدوین و ابلاغ نظام قیمت‌گذاری را بر عهده دارد، اظهار داشت: شورای مذکور می‌تواند دستورالعمل مربوطه را ابلاغ کند.
کد خبر 20370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    0 0
    به به عرضه 170 هزار خودرو احتکار شده به بازار توسط ایران خودرو و سایپا .پرشین فکر کنم که خودروها از تهران تا بندر عباس چیده شده ها.!!!!!!!
  • مس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    1 0
    خودروی-- رانا --چقدر قراره به بازار بدین؟
  • مصرف كننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    0 0
    آقاي معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شما مسئول باز كردن سايت ثبت نام ايران خودرو و سايپا درست دو سه ماه قبل از اين تصميم بي سابقه در صنعت خودرو هستيد . تصميمي كه چند ماه قبل گرفته بوديد ولي به مردم خودتون اطلاع نداديد . مردمي كه شايد درصدي براي تجارت وارد اين بازي شدند ولي خيل عظيمي زندگيشون رو گذاشتن سنواتشون رو دادن ماشينشون رو مفت فروختند تا ماشین جديدتر تازه تر بگيرند شما سايپا ايران خودرو در اين چند ماه با اينكه آگاه بوديد سكوت كرديد . مردم دستشون بسته هست ولي اخلاقا بعنوان يك مدير اين مسئله تا ابد گريبيانگير شما ست . شما حقوق چند ميليوني دارين و عمق فاجعه براي امثال شماها قابل درك و لمس نيست