ترفند خودروسازان برای‌ دور زدن‌ قانون؟

پرشین خودرو: درحالی جلسه شورای رقابت برای نهایی کردن دستورالعمل قیمت‌ خودرو هنوز برگزار نشده که امروز خودروسازان در واکنش به درخواست معاون اول رئیس جمهور از کاهش 500 هزار تا 4 میلیونی قیمت خودرو خبر دادند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از تسنیم، محمدرضا معاون اول رئیس جمهور امروز در مراسم رونمایی از سه محصول سایپا گفت: در آستانه شب عید از خودروسازان تقاضا داریم که به مردم عیدی داده و قیمت محصولات خود را از 500 تا 4 میلیون تومان برای حمایت از قشر متوسط کاهش دهند. در واکنش به این درخواست، مدیران عامل شرکتهای ایران خودرو و سایپا نیز اعلام کردند که به این تقاضا لبیک گفته و قیمتهای جدید امشب یا فردا اعلام می شود. واکنش سریع خودروسازان به درخواست کاهش 500 هزار تا 4 میلیون تومانی قیمت محصولات دو شرکت ایران خودرو و سایپا در حالی است که قیمت محصولات این دو شرکت طی چند ماه اخیر از 7 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان افزایش یافته است. نکته عجیب تر اینکه این نمایش در حالی رخ داده است که قرار است عصر امروز شورای رقابت دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو را مصوب کند و طبق قانون باید خودروسازان قیمت‌های جدید خود را بر اساس این دستورالعمل تعیین کنند که احتمالا در صورت تصویب این دستورالعمل جدید، کاهش قیمت‌ها بیش از 500 هزار تا 4 میلیون تومانی باشد که رحیمی از خودروسازان درخواست کرده است. با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که واکنش شورای رقابت به این تصمیم جدید خودروسازان چیست؟
کد خبر 20771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    3 0
    مردم نخرین تا بیش از بیان پایین اگه هم نیومد باش برای خودشون برن ماشین هاشون رو ترشی بندازن.
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    2 0
    اگه تعرفه واردات برای ماشین های بالای2500cc رو پایین بیارین و اجازه ورود بدین و تعرفه واردات ماشین های کم مصرف رو صفر کنین اونوقت مشخص می شه که چی می شه.
  • ایرانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    0 1
    آقایان، لابی خودروسازان و در راس آنها ....... که سهامداران عمده شرکتهای خودروسازی هستند خیلی با نفوذتر از آن هستند که واحد کوچک و بی قدرتی مانند شورای رقابت بتواند با آنها مقابله کند پس شکمتان را صابون نزنید برای کاهش قیمت مایه تاسفه
  • الاغ سوار ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    1 0
    باباخیلی باحالین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • کارمند ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    1 0
    اگر این کار ها را نکنند از کجا یارانه های مردم را تامین کنند
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    3 1
    بسم الله الرحمن الرحیم ملت شریف ایران خرید خودرو نو از کارخانه و همه نمایندگی ها حرام است السلام عليكم و رحمت الله و بركاته
  • سامان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    علی جان مجتهدی که فتوا میدی؟؟!!