ایستادگی خودروسازان منطقی نیست

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: اگر صنعت خودورسازی داخلی خصوصی بود آنگاه رقابت، عرضه و تقاضا و کیفیت رقابتی تعیین کنند قیمت در بازار بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، حمیدرضا فولادگر به خانه ملت گفت: اما در حال حاضر که صنعت خودرو به نحوی شبه دولتی است و از دولت هم انتظار حمایت دارند، طبعا این انتظار حمایت، مستلزم نظارت هم خواهد بود و در هر صورت باید یک مکانیزم نظارتی را بپذیرند. وی درباره اظهارات انجمن خودروسازان مبنی بر عدم امکان کاهش قیمت خودرو به دلیل افزایش قیمت تمام شده محصولات گفت: اظهارت خودروسازان از دو منظر قابل بررسی است که بخشی از اظهارات آنها منطقی و بخشی دیگر نیز قابل قبول نیست. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از بحث‌های خودروسازان مبنی بر اینکه ممکن است قیمت تمام شده محصولاتشان افزایش داشته باشد صحیح است، افزود: اما بخش دیگری از اظهارات آنها مبنی بر اینکه تابع هیچ مدلی برای تعدیلی قیمت خودرو نیستند، قابل قبول و منطقی نیست. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بالاخره شورای رقابت، حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده هریک وظایفی دارند؛ همچنین دولت و مجلس نیز به نوعی می توانند وظایف خود را در صنعت خودرو اعمال کنند واینکه خودروسازان بخواهند در برابر هر مدلی برای نظارت بر قیمت خودرو ایستادگی کنند، صحیح نیست. فولادگر اظهار کرد: اگر صنعت خودورسازی داخلی خصوصی بود آنگاه رقابت، عرضه و تقاضا و کیفیت رقابتی تعیین کنند قیمت در بازار بود و تعرفه واردات هم آن چنان معنایی نداشت اما در حال حاضر که صنعت خودروسازی ما خصوصی نیست و به نحوی شبه دولتی است و از دولت هم انتظار حمایت دارند، طبعا این انتظار حمایت مستلزم نظارت هم خواهد بود و در هر صورت باید یک مکانیزم نظارتی را بپذیرند. این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: البته اینکه قیمت تمام شده محصولات خودروسازان به تبع نوسانات ارزی، افزایش قیمت مواد اولیه و سایر مولفه ها، افزایش یافته، قابل قبول است اما اینکه نمی خواهند از یک مکانیزم قیمتی تمکین کنند، منطقی نیست. رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی خاطرنشان کرد: امیدوارم در خصوص تعیین قیمت خودرو هر چه زودتر تصمیم گیری شود.
کد خبر 21597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سالار ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    0 0
    باید خودروساز مقاومت کند. لابی گران خودروساز در توهم سودهای نجومی هستند و هنوز در عالم خواب رویایی خویش خوش هستند. تحریمها را ادامه دهید سحر نزدیک است.