کد خبر 21602
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
رشد 3 برابری کیفیت در ایران خودرو

پرشین خودرو: تمامی خودروهای تولیدی ایران خودروبه غیر از 405 در سطح كیفیتی خیلی خوب قرار دارند.

به گزارش «پرشین خودرو»، کیانوش پورمجیب معاون کیفیت ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: پژو 405 درحال حاضر دررده کیفی خوب قرار دارد که این خودرو در سال جاری به سطح خیلی خوب ارتقاء خواهد یافت. وی افزود: سمند، 206، رانا، گراندویتارا و تندر در سطح خیلی خوب قرار دارند. پورمجیب نمره منفی را از شاخص های مهم كیفیت محصولات دانست و گفت: روند كاهش این شاخص از سال 87 به گونه ای بوده كه اغلب تولیدات ایران خودرو در سطح خیلی خوب قرار گرفته است. پورمجیب این موفقیت را حاصل تشكیل كمیته عالی كیفیت و اجرای پروه های كیفیت با تمركز روی قطعه ساز و فرایندهای تولیدی دانست و گفت: در این چهار سال بالغ بر 500 پروژه ارتقای كیفیت به اجرا در آمده و نمره منفی محصولات به یك سوم كاهش یافته، یعنی سطح كیفیت محصولات سه برابر رشد كرده است. معاون كیفیت ایران خودرو نمره منفی 206 در سال 88 را 37 نمره ذكر كرد كه در 11 ماه سال 91 به 23.8 كاهش یافته و 36 درصد بهبود نشان می دهد. وی بهبود نمره منفی 206 اس.دی را 43 درصد، تندر 38 درصد، سوزوكی 26 درصد، سمند 43 درصد، 405 تولید تهران 51 درصد و تولید خراسان 47 درصد و پارس را در این مدت 47 عنوان كرد و گفت: به این ترتیب میانگین كاهش نمره منفی محصولات ایران خودرو 42 درصد و موید تمركز ایران خودرو بر قطعات و پروسه های تولیدی است. پورمجیب افزود: روزانه چند نمونه از خودروهای تولیدی توسط سیستم كیفیت كارخانه و شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران از جنبه های ظاهری و عملكردی كنترل و تست می شود. معاون كیفیت ایران خودرو، نمره منفی زیر 25 را دارای رتبه خیلی خوب A +، بین 25 تا 63 را دارای رتبه خوب A،بین 63 تا 94 نمره را دارای سطح خوب B+و بین 94 تا 140 امتیاز منفی را دارای سطح كیفیتی خوب Bعنوان كرد و گفت: تمامی تست های مرحله نهایی تولید بر اساس چك لیست هایی انجام می شود كه بر گرفته از استانداردهای مشابه خودروسازان جهانی است.
کد خبر 21602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    1 0
    نمی دونم با این همه کیفیت چرا طی دو هفته تعطیلات عید 92 آمار کشته های جاده ای کشور بالای 1000 نفر شده ؟ دقت کردید که " 1000 " نفر کشته طی دوهفته !!!!
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    8 0
    جدا؟؟ باریکلا بهتون. نمیدونستم.... البته در رقابت محصولات با کیفیت و متوع سایپا لابد دیگه!!! اگر بخواید یه ذره فرا مرزی مقایسه کنید در رده افتضاح قرار دارید. البته بجز ویتارا. تنها بهمن خوب بود که اونم محصولاتش چینی شد و پارس خودرو خوبه که اونم همشون بالا 80 میلیونه....
  • دومی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    6 0
    من یه سمند گرفتم،یه هفته نشد دسته نور بالاش از کار افتاد،کیفیت تو ماشین که از پایین بودن که بی داد میکرد،دکمه های روی کنسول انگاری به زور سر جاشون بودن،هر کدوم یه طرف. از رو در های و صدای زوزه موتور تو اتاق نگو که..... اینا مثل اینکه که تو یه کشور دیگه خودرو سازی میکنن!!!! نه؟؟؟
  • میثم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    7 0
    تو رو امام حسین از این شعارها ندید! مردم خنگ نیستن، دارن با این ماشینا زندگی میکنن میدونن هر روز جنساشون.... تر از روز قبله
  • نادر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    5 0
    من نمیدونم شماها فکر میکنید مردم این آمار و ارقام رو باور میکنن؟؟؟!!!مردم رو چی فرض میکنین که این طور دم از بهبود کیفیت میزنین؟بابا شاید ماشین خارجی نداشته باشیم ولی سوارش که شدیم و شعور کافی هم داریم که مقایسه بکنیم و کیفیت خوب و بد رو از هم تشخیص بدیم.