کد خبر 22353
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
شرط و شروط قطعه سازان برای ورود شورای رقابت

پرشین خودرو: دبیر انجمن قطعه سازان گفت: چنانچه شورای رقابت برای تعیین قیمت قطعات خودرو توان کارشناسی داشته باشد، ورود این شورا به بحث قیمت گذاری مورد استقبال انجمن قطعه سازان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، ساسان قربانی با بیان این مطلب در پی اظهارات رئیس شورای رقابت مبنی بر ورود این شورا به بحث قیمت گذاری قطعات خودرو، عنوان کرد: هر کدام از قطعات خودرو و مواد اولیه آن دارای تکنولوژی و دانش فنی خاص خود است لذا چنانچه شورای رقابت با در دست داشتن اطلاعات کافی در خصوص فرآیند تولید و روش ساخت قطعات، به بحث قیمت گذاری ورود کند ما از آن استقبال خواهیم کرد. وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون تولید قطعات با ضرر همراه است، افزود: این امکان وجود دارد که هدف شورای رقابت از ورود به زمینه قیمت گذاری قطعات، واقعی شدن قیمت ها و جبران صدمات وارده به صنعت و اقتصاد کشور باشد. دبیر انجمن قطعه سازان تصریح کرد: چنانچه شورای رقابت با کارشناسی دقیق و برنامه ریزی، به زمینه قیمت گذاری قطعات وارد شود، امکان آن وجود دارد که قیمت ها به نسبت واقعی شود. به گفته وی، نباید ورود شورای رقابت به بحث قیمت گذاری قطعات به گونه ای باشد که این صنعت را مانند صنعت خودروسازی با مشکل مواجه سازد. قربانی در پایان متذکر شد: با توجه به افزایش شدید قیمت نهایی محصولات که ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش نرخ ارز و بهره های بانکی بوده است، ورود صحیح شورای رقابت به این زمینه می تواند موجب جلوگیری از توقف تولید و وارد شدن صدمات بیشتر به صنعت خودروسازی شود.
کد خبر 22353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدجواد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    16 1
    من ثبت نامی تندر90 ایران خودرو در طرح پیشفروش عیدغدیر این شرکت هستم. تحویل اسفند. بنده فقط با قیمت مهر91 راضی میشم و بس. دلایل بنده حقیر به شرح ذیل است: 1. زمانی که ما پیشخرید کردیم(آبان91) قیمت این خودرو در بازار آزاد فقط 24 میلیون بود و ما چونکه کارمند و حقوق بگیر هستیم و برای ما 3 میلیون خیلی پوله، گفتیم از کارخانه بگیریم که ارزونتره. بعدا اینها به بهانه ایربگ عرضه تندر90 را قطع و داستان درست کردند و قیمتشو تو بازار بردند بالا. 2. بنده مصرف کننده واقعی هستم و تا پنج سال دیگه هم این ماشینو نمیفروشم. 3. این قراردادهای به قیمت روز خودروسازان کاملا غیرشرعی است و با استفتا از مقام معظم رهبری این نکته کاملا روشن شده. نمیدانم چرا خودروسازان هنوز از این نوع قرارداد استفاده میکنند! بنابراین از همه شما ثبت نامی ها خصوصا تحویل اسفندی های مظلوم عاجزانه میخوام که متحد باشیم. و قیمت مهر91 را بطلبیم
  • سیدجواد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    11 0
    پرشین عزیز، لطفا همه کامنت های بنده رو منتشر کنید. بنده که خدایی نکرده توهین و بی ادبی به کسی نکردم.
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    22 1
    به نقل قول از دوستی که اسم کاربریشون یادم نیست که نوشته بودن: آقا ما کوچیک شما هم هستیم خودروها و تولیداتتون خیلی هم خوبه اما ما توان خرید از شما را نداریم به صادرات فکر کنید!
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    6 0
    من یه پارس elx اسفند ماه خریدم نه ماشینو دادن نه قیمتشو اعلام می کنن نمی دونیم به کی مراجعه کنیم واقعا این اقدامات اعتماد را از بین میبره هیچکس جواب گو نیست او وقت شرکت تویوتا برای یه ایراد جزئی تمام جودروهاشو از سرتاسر دنیا برای اصلاح جمع آوری میکنه که مشتریش دلش ناراحت نشه ...........
  • برای سید جواد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 5
    آخ سید جواد دلم کباب شد !! برای خودم که درامد 3 تا کارمند رو دارم اما پولی پس انداز نداشتم که از پراید بالاتر بتونم بخرم..شما کارمند کجایی که اینقدر پس انداز کردی که دارو ندارتو پای ال90 بریزی اما 3 ملیون هم برات 3 ملیونه ؟؟!!! بابا جون امثال شما که میخواستن با 20 ملیون ثبت نام اونو ظرف دو سه ماه به قیمت بالای 35 ملیون بفروشن کم نیستن و حالا شروع کردن دادو بیداد...
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    8 0
    آقا منم هم درد شمام.با هزار دردسر پول جور کردم ماشین پیش فروش خریدم تحویل فروردین.15 تومن هم واریز کردم طی دو مرحله. رفتم نمایندگی میگن باید 19.5 میلیون بدین تا ماشین رو تحویل بدیم. یا باید ثبت اعتراض کنین که بخاطر عدم واریز قرارداد رو فسخ نکنیم. زنگ زدم به خدمات مشتریان میگه آقا ماشین دو ایربگ نداریم تک ایربگ میدیم و ضمنا قیمت هم همینه دوست ندارین فسخ کنین. با کمال پرروئی میگه قرارداد اینه دوست نداشتین همون موقع از بازار آزاد میخریدین.
  • سیدجواد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    2 0
    دوست عزیز، من که دلال نیستم با من اینطور حرف میزنی! باید قسم و آیه بیارم تا باور کنی. من یه پراید86 قراضه داشتم فروختم یه مقدار هم گذاشتم روش، شد 15میلیون ریختیم به حساب ایران خودرو ..... من که نمیدونستم اینا میخوان بازی دربیارن، اگه میدونستم که ثبت نام نمیکردم. درضمن مگه مشکل خودروسازی مملکت ما من یا امثال من هستیم که بعداز یه عمر کارکردن خواستیم پراید قراضمونو بکنیم تندر90 صفر.به جای اینکه باهم دعوا کنیم باید متحد باشیم. حریفمون(خودروسازها) هم قوی و هم متحد هستند. حالا شما بیا به من که بعد از عمری اومدم یه دونه ماشین خریدم (اونم برای مصرف خودم)گیر بده.