کد خبر 29116
۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
خودروسازان فروش فوری را متوقف کردند

پرشین خودرو: زمزمه تغییر تعرفه واردات خودرو و توقف فروش فوری از سوی خودروسازان باعث شد، کاهش قیمت ‌ها در بازار خودرو طی این هفته تاحدودی متوقف شود و البته معاملات هم کمی رونق بگیرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، بازار خرید و فروش خودرو این روزها همچنان با بلاتکلیفی در سرنوشت قیمت‌ها و البته امید مردم به کاهش قیمت فعالیت خود را ادامه می‌دهد. در حالی که مقامات وزارت صنعت و شخص وزیر از عدم تغییر قیمت خودرو تا پایان سال خبر داده بودند اما هنوز مردم در خرید خودرو تعلل کرده و امید ارزانی آن  را دارند.

زمانی افشار رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور در همین ارتباط با اشاره به اینکه این هفته وضعیت بازار خرید و فروش خودرو در مقایسه با روزهای گذشته تا حدودی از رکود خارج شده است به تسنیم گفت: به عنوان نمونه برخی از مدل ها همانند 206 و پژو پارس که خریدو فروش اندکی داشتند این هفته مشتریانی را کسب کرده اند.

وی با بیان این نکته که در خودروهای خارجی هم شاهد کاهش قیمت اندکی بوده ایم، افزود: ممانعت شرکت های خودروساز داخلی از فروش فوری محصولات خود باعث شده تا عرضه و تقاضا در بازار معقول و کاهش قیمت اتفاق نیفتد.

اظهارات این مقام مسئول در اتحادیه فروشندگان در حالی عنوان می‌شود که به اعتقاد فعالان بازار خودرو هم اکنون با ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی به کشور قیمت آنها در بازار کاذب شده است به نحوی که هیچ اطمینانی از قیمت فعلی این خودروها در بازار وجود ندارد. البته در خودروهای پایین تر از 2500 سی سی نیز بازار با در نظرگرفتن دلار 3 هزار تومانی فقط شاهد کاهش 5 درصدی قیمت آنها بوده است.

به اعتقاد این فروشنده خودرو، خریداران از چند روز گذشته در بازار معاملاتی خودروهای خارجی با زمزمه های تغییر پلکانی تعرفه واردات خودرو سعی در خرید خودروی مورد نیاز خود در اسرع وقت دارند.

سیاست شرکت های خودروساز در ممانعت از کاهش قیمت‌ها/توقف 45 روزه فروش فوری خودرو

محسنی یکی دیگر از فروشندگان خودروهای داخلی ضمن بیان این که حدود 45 روز است که شرکت های خودروساز برای مدیریت بازار و البته ممانعت از کاهش قیمت ها فروش فوری خود را متوقف کرده اند، گفت: به اعتقاد بنده شرکت های خودروساز نبود مواد اولیه و مشکلات مالی را بهانه کرده و از عرضه زیاد محصولات به بازار ممانعت می کنند تا در راستای این مسیر ضمن کنترل عرضه و تقاضا از کاهش قیمت محصولات خود جلوگیری کنند.

وی افزود: هم اکنون نیاز بازار خودرو به دلیل عدم خریدار اندک است و شرکت های خودروساز ترجیح می دهند تا محصولات خود را از طریق شرکت های زیر مجموعه خود در بازار به فروش برسانند.

این فروشنده به گله مندی مردم در خرید فوری خودرو از شرکت های خودروساز اشاره کرد و اظهارداشت: تعداد زیادی از افراد را می شناسم که در ثبت نام 30 روزه خرید خودروی 405  شرکت کرده اما با گذشته دو ماه هنوز نتوانسته اند خودروی خود را دریافت کنند این در حالی است که در شرکت های زیر مجموعه خودروسازان 405 با قیمت بالاتری در بازار به فروش می رسد.

به گزارش تسنیم، چند ماهی است که مسئولین وعده های متعددی را در مدیریت بازار خودرو آن هم با افزایش تولید شرکت های خودروساز  عنوان می کنند اما شرایط فعلی بازار نشان از آن دارد که نه تنها خودروسازان تمایلی به عرضه زیاد محصولات خود به بازار ندارند بلکه با فروش محصولات از طریق شرکت های زیر مجموعه نقش مؤثری را بر استمرار رکود بازار خودرو ایفاء می‌کنند.

قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار امروز به شرح زیر است:

نوع خودرو

   قیمت در بازار

پژو 206 تیپ 2

35 میلیون و 400 هزار تومان

پژو 405 دوگانه سوز

30 میلیون و 500 هزار تومان

پژو 207 دنده ای

46 میلیون تومان

پراید 111مدل ex

19 میلیون تومان

پراید131مدل se

17 میلیون و 800 هزار تومان

تندر90 E2

36 میلیون و 500 هزار تومان

پژو 206 تیپ 5

36 میلیون و 300 هزار تومان

تیبا

20 میلیون و 800 هزار تومان

سمندLxدو گانه سوز

29 میلیون و 500 هزار تومان

پژو 206 اس.دی V9

49 میلیون و 500 هزار تومان

پژو 206 اس.دی V8

36 میلیون و 100 هزار تومان

پژو پارس سال

33 میلیون و 800 هزار تومان

 

کد خبر 29116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha