رونمایی سیتروئن از نسل جدید C1

پرشین خودرو: خودروساز فرانسوی سیتروئن از نسل جدید خودرو جمع و جور خود C1 در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی خواهد کرد که البته پلتفرم خود را با پژوو تویوتا نیز به اشتراک گذاشته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، مدل اریجینال این خودرو دارای فروش ۷۶۰ هزار عددی از سال ۲۰۰۵ بوده است که بدین ترتیب توانسته است در بازار اروپا برای خود جایی در رده‌های بالایی برای خود دست و پا کند.

مانند پژو ۱۰۸، مذل C1   دارای نسخه‌های ۳ درب و ۵ درب بوده و البته نسخه موسوم به ‘Airscape’  نیز با سان روف فابریکی عرضه می‌شود که بنا بر کاربری شهری دارای ابعاد ۳٫۴۶ متر طول،۱٫۶۲متر عرض و دایره چرخش ۴٫۸ متری است.

برای اینکه این خودرو هر چه بیشتر از نسل قبلی به چشم بیاید چراغ‌های LED روشن در طول روز به همراه افکت‌های ۳ بعدی بهره می‌برد و این خودرو با ۸ گزینه رنگ عرضه خواهد شد و البته در داخل کابین نیز شاهد رنگ‌های روشن و البته تنوع رنگ در پنل‌های آن خواهند بود.

citro214a12e-c1-e3at

دو گزینه موتوری در پیش روی خریداران خواهد بودکه نسخه ۶۸ اسب بخاری ۳ سیلندر با موتور ‘Airdream’ و موتور ۱٫۲ لیتری ۳ سیلندر با قدرت پیشرانه ۸۲ اسب بخاری با مقدار انتشار گاز دی اکسید کربن ۹۹ گرم در هر کیلومتر و شتاب صفر تا صد در ۱۱ ثانیه خواهد بود.

به گزارش خودروسازی، موتور VTi 68 بکار رفته در این مدل دارای سیستم انتقال قدرت ۵ سرعته دستی و سیستم توقف/ حرکت است و البته خریداران می‌توانند سیستم اختیاری انتقال قدرت ۵ سرعته اتوماتیک دستی را تحت عنوان  ’Efficient Tronic Gearbox’ خریداری کنند.

مدل اریجینال C1 دارای وزن تنها ۸۴۰ کیلوگرمی‌خواهد بود و در ضمن در داخل کابین نیز دارای وزن ۷ اینچی لمسی به همراه سیستم هماهنگ با تلفن‌های همراه هوشمند موسوم به ‘mirror’ خواهد بود که شامل گزینه‌های اختیاری دوربین دید عقب نیز خواهد بود.

citro2a14ae-c1-e3at

سیتروئن اعلام کرده است برچسب قیمت این مدل دارای قیمت کم با هدف بهینه سازی مصرف سوخت به لطف موتور کارآمد و با هزینه‌های پایین تعمیر و نگهداری ارزان است.

به هر حال برای اینکه برایند مناسبی از قیمت این خودرو داشته باشیم مدل اریجینال فعلی دارای قیمت ۶۹۹۵ پوندی است.

کد خبر 30570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha