علت واژگونی اتوبوس درون‌شهری اسکانیا

پرشین خودرو: دبیر انجمن کاربری‌سازان معتقد است: در حادثه واژگون شدن اتوبوس درون ‌شهری اسکانیا، علت اصلی نه مسائل فنی اتوبوس بلکه استفاده نادرست از این‌ خودرو بدون توجه به کاربری آن است.

به گزارش «پرشین خودرو»، منصور منصوری اظهار کرد: در بررسی سوانح خودرویی باید به کاربرد و کاربری اصلی خودرو توجه شود.

وی با بیان این‌که هر خودرویی کاربرد خاصی داشته و راننده و مصرف‌کننده باید براین اساس از آن استفاده کنند، خاطرنشان کرد: اتوبوس اسکانیای واژگون شده در جاده منتهی به تهران از نوع درون ‌شهری بوده و مناسب استفاده برون ‌شهری نیست.

دبیر انجمن کاربری‌سازان ادامه داد: در اتوبوس‌های درون ‌شهری تعداد مسافر‌های جابه‌جا شده بالا و کاربری اتوبوس نیز در حالت توقف و حرکت دائم در مسافت‌های کوتاه است. همچنین به دلیل فاصله کم ایستگاه‌های اتوبوس و ترافیک شهری، سرعت اتوبوس‌ها پایین است.

وی افزود: اما در اتوبوس‌های بین‌ شهری طراحی اتوبوس با توجه به سرعت بالای وسائل نقلیه در جاده صورت گرفته به ویژه آنکه وضعیت صندلی‌ها و کمربند ایمنی مناسب تردد در جاده‌های بین شهری است.

به گزراش ایسنا، منصوری با بیان این‌که از اتوبوس درون‌ شهری نباید در تردد‌های جاده‌ای و برون ‌شهری استفاده شود، تصریح کرد: بنابراین متولیان امر باید توجه کنند کاربری اتوبوس کجا بوده و در حیطه کاربری مناسب از آن استفاده کنند.

دبیر انجمن کاربری‌سازان تصریح کرد: در حادثه واژگونی اتوبوس درون ‌شهری اسکانیا در جاده نزدیک به تهران نیز مشکل پیش از آنکه ناشی از استاندارد‌های فنی اتوبوس باشد به دلیل استفاده نادرست از کاربری این اتوبوس رخ داده است.

کد خبر 33797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha