کاهش 10 هزار نفری تلفات حوادث جاده ای+ جدول

پرشین خودرو: شاید تلخ‌ترین خبری که مهمان همیشگی روزهای شاد مردم ایران است آمار کشته‌شدگان جاده‌هاست؛ آماری که هر چند در طول سال‌های گذشته روند کاهشی به خود گرفته اما هنوز دومین عامل مرگ و میر در کشور تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، هر ساله هزاران نفر در جهان جان خود را بر اثر حوادث جاده ای از دست می دهند و متأسفانه ایران نیز یكی از رتبه های بالای مرگ و میر جاده ای را به خود اختصاص داده است.
گسترش سامانه های هوشمند کنترلی، نوسازی ناوگان و افزایش ایمنی جاده ها سه محوری بوده که در طول سال های گذشته به منظور پایین آمدن تلفات و حوادث جاده ای کشور مورد تاکید و بهسازی قرار گرفتند با توجه به اینکه آمارها نشان می دهد در 70 و 80 درصد حوادث جاده ای خطای انسانی موثر است شاید هر سه این محورها در آینده راه های کشور نقشی تعیین کننده ایفا کند.
به گفته رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رفتار راننده، رفتار پلیس، استاندارد خودرو و وضعیت جاده ها اصلی ترین عواملی هستند که می توانند بر کاهش یا افزایش احتمال خطای انسانی تاثیر بگذارد.
بر اساس آمار منتشر شده توسط پزشکی قانونی تعداد کشته شدگان حوادث جاده ای از سال 84 تا 92 از 27 هزار نفر به 17 هزار نفر کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، بر خلاف تعداد کشته شدگان حوادث جاده ای تعداد مصدومان این حوادث در مدت زمان یاده شده از 274 هزار نفر به 315 هزار نفر افزایش یافته است.
تعداد مصدومان حوادث جاده ای از سال 84 تا 92، 2 میلیون و 571 هزار و 364 نفر و تعداد کشته شدگان حوادث جاده ای 202 هزار و 300 نفر بوده است.
آمار کشته شدگان و مصدومان جوادث جاده ای از سال 84 تا 92 به شرح جدول زیر است:

کد خبر 34177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha