کد خبر 4843
۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵
همه وعده‌های آقای سرپرست!

پرشین خودرو: مهدی غضنفری خوانساری این روزها به یكی از چهره‌های پركار دولت در حوزه اقتصاد تبدیل شده است. او كه تا دیروز وزیر بازرگانی بود، امروز سرپرست وزارت صنایع و معادن هم شده و امیدوار است با كسب رای اعتماد از مجلس به نخستین وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران هم تبدیل شود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، هدایت دو وزارتخانه اقتصادی مهم دولت توسط غضنفری كه به قول خودش 40 درصد اقتصاد كشور را در دست دارد، باعث شده تا او این روزها اظهارنظرهای زیادی كرده و وعده‌های فراوانی هم بدهد. وی كه دكترای مهندسی صنایع دارد، كار خود را در دولت احمدی‌نژاد در وزارت بازرگانی آغاز كرد و حال سرپرست وزارتخانه‌ای شده كه مسائل مربوط به آن با مباحثی كه او در دانشگاه درس می‌داد، همخوانی دارد. شاید به همین دلیل است كه او در سخنرانی‌های اخیرش بسیار راحت‌تر حرف زده و به قول معروف تازه موتورش گرم شده است. غضنفری كه كه خودش آدم رسانه‌ای محسوب می‌شود، زیر دستان خود در دو در وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن را هم مجبور كرده بیش از گذشته پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند. این موضوع اگرچه به مذاق برخی معاونان و مسئولان دو وزارتخانه خوش نیامده، اما به هر صورت آنها مجبور به ارتباط با رسانه‌ها شده‌اند. مصداق بارز این ادعا هم نشستهای اخیری است كه به صورت مشترك بین مسئولان دو وزارتخانه برگزار می‌شود. اما غضنفری بعد از به عهده گرفتن سرپرستی وزارت صنایع و معادن، تاكنون وعده‌های زیادی داده است. او گفته كه امسال هیچ واحد صنعتی در دریافت تسهیلات از بانكها دچار مشكلی نخواهد شد. در عین حال وعده داده كه بخش صنعت و معدن كشور طی سال جاری بیش از 300 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد كرد. او وعده داده كه تولیدات داخلی از این پس راه خود را به سوی بازارهای جهانی باز خواهند كرد و در عین حال قول داده بخش صنعت در دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی در اولویت قرار گیرد. او میزان تسهیلات پرداختی از این صندوق را به صنعت‌گران حدود 10 میلیارد دلار اعلام كرده است. سرپرست وزارت صنایع و معادن وعده داده پس از حضورش در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد با قدرت بیشتر به كار خود ادامه داده و تمام محصولات موجود در بازار داخلی چه وارداتی و چه تولید داخل تحت نظارت كیفی قرار خواهند گرفت. او حتی همكاری مشترك دو سازمان استاندارد و توسعه تجارت را نخستین میوه ادغام صنعت و تجارت لقب داد. غضنفری برای این‌كه دل معدنی‌ها را هم به دست آورد، وعده داده كه ادغام صنعت و تجارت به نفع فعالان این حوزه بوده و صنایع معدنی در آینده با رشد مواجه خواهند شد. اگرچه انتصاب یك مقام بازرگانی در هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) انتقاد كارشناسان معدنی و حتی برخی نمایندگان مجلس را در پی داشته است. سرپرست وزارت صنایع و معادن كه طی چند هفته گذشته تقریبا روزی نبوده كه در جمع مدیران این وزارتخانه حرف نزند، همچنین وعده داده كه بخش خصوصی در آینده تصمیم‌گیریهای وزارتخانه ادغامی نقش كلیدی خواهد داشت و در عین حال همچون پیشینیان خود قول داده كه استراتژی صنعتی - تجاری كشور تا پایان امسال نهایی و اجرا خواهد شد. سرپرست وزارت صنایع و معادن و وزیر بازرگانی وعده‌های دیگری هم داده كه فرصتی برای پرداختن به آنها نیست، اما باید منتظر ماند و دید كه غضنفری در صورت كسب رای اعتماد از مجلس چگونه خواهد توانست بار سنگین وزارت صنعت، معدن و تجارت را بر دوش خود بكشد. به ویژه آن‌كه وزارتخانه جدید شامل بخشهای جدیدی مانند شركت ملی صنایع پتروشیمی نیز خواهد بود. باید دید روزهای خوش غضنفری در صورت حضور احتمالی در وزارتخانه جدید چقدر طول خواهد كشید و وزیر آینده صنعت، معدن و تجارت ایران چه تدبیری برای بخش تولید و تجارت كشور خواهد اندیشید.
کد خبر 4843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    منتظر باشید تا این وزارتخانه نیز همچون وزارت صنایع سابق بطور کامل و دربست به وزارت خودروسازان پرمدعا تبدیل شود.
  • قهرمانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    مسئولیت ایشان خیلی هم سنگین نخواهد شد چون تا چند ماه اینده دیگر هیچ واحد تولیدی در ایران قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود.