کد خبر 6556
۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲
از بازار خودرو چه خبر؟

پرشین خودرو: اگرچه با تصویب کمیته قیمت‌گذاری، برخی خودروهای داخلی با افزایش قیمت در نمایندگی‌ها مواجه شدند، اما آن طور که خبر می‌رسد، این موضوع هنوز چندان تاثیر خود را بر بازار نگذاشته است.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، بیشتر خودروهای داخلی، هفته جاری را با تثبیت قیمت به انتها رساندند و تنها در چند مورد، تغییر و تحولاتی رخ داد. از آن سو در بازار وارداتی‌ها نیز تنها چند خودرو با نوسان قیمت روبه‌رو شدند و این در حالی است که کارشناسان هنوز هم این بازار را حبابی می‌دانند. به اعتقاد آنها محدویت واردات و عرضه خودروهای خارجی طی یک سال و نیم گذشته، تعادل بازار این خودروها را به هم زده و سبب شده قیمت‌ها به شکلی کاذب و غیر واقعی افزایش یابد. به عنوان مثال، هم اکنون قیمت کیااسپورتیج در نمایندگی‌ها حدود 54 میلیون تومان است، اما مشتریان باید برای خرید آن از بازار آزاد، 78 میلیون تومان هزینه کنند. در واقع قیمتی که هم اکنون برای بیشتر خودروهای وارداتی در بازار منظور می‌شود، حبابی است و اگر عرضه آنها کم نمی‌شد، قطعا با این قیمت‌ها در بازار روبه‌رو نبودیم. هرچند با توجه به تسهیل نسبی ورود خودروهای خارجی و تغییرات احتمالی در قانون واردات، مشکل عرضه این نوع خودروها تا حدی حل خواهد شد، اما تاثیر این موضوع بر بازار، قطعا چند ماه طول خواهد کشید. با این حساب، بعید به نظر می‌رسد حباب بازار خودروهای وارداتی به این زودی‌ها شکسته شده و قیمت‌ها در آن واقعی شود. اما به بازار برویم و ببینیم اوضاع قیمت خودروهای خارجی به چه شکل است. به گفته فعالان بازار، هم اکنون هیوندایی IX55 با قیمتی معادل 83 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و جنسیس نیز 89 میلیون تومان قیمت دارد. سوناتای 2012 نیز 67 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و هیوندایی آزرا هم 68 میلیون تومان قیمت دارد. در بین مدل‌های تویوتا نیز یاریس صندوقدار 38 میلیون تومان به فروش می‌رسد و کرولای GLI نیز 54 میلیون تومان قیمت دارد. کمری GLX نیز 59 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. از بازار تویوتا اوریون نیز خبر می‌رسد که خودرو 71 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین لکسوس RX نیز که به یکباره افزایش قیمت را تجربه کرد، در حال حاضر 150 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. لندکروز و پرادو نیز به ترتیب 128 و 112 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در بین محصولات کیاموتورز نیز موهاوی با قیمتی برابر با 80 میلیون تومان به فروش می‌رسد و اپتیما هم 48 میلیون تومان قیمت دارد. سراتو نیز با قیمتی معادل 47 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. ریو گران شد، پارس ارزان اما آن طور كه از بازار خودروهای داخلی خبر می‌رسد، این هفته ریو 300 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و 15 میلیون و 300 هزار تومان به فروش رسید. تندر-90 ایران خودرو نیز 200 هزار تومان گران شد و قیمت آن به 16 میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافت. تندر E1 ایران خودرو نیز قیمتی برابر با 15 میلیون تومان دارد. همچنین مگان نیز با افزایشی 200 هزار تومانی، 36 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. از سوی دیگر، پژو 206 تیپ 2 قیمتی برابر با 15 میلیون و 600 هزار تومان دارد و تیپ 6 نیز كه از گیربكس اتومات بهره می‌برد، 20 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. پژو 207 آی دنده‌ای هم اكنون 19 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و مدل اتومات آن نیز 22 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین ماکسیما نیز 45 میلیون و 500‌هزار تومان در مدل اتوماتیك خود قیمت دارد. سوزوکی گرند ویتارا نیز در مدل کلاس 8 و اتومات خود، 57 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از افت قیمت یک میلیون تومانی آن در بازار حکایت می‌کند.
کد خبر 6556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر حسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    0 0
    تا زمانیکه مافیای غول خودروسازی! بازار را تو دستاش داره انتظار از این بهتر هم نمیره! هوس میکنه قیمتو ببره بالا ... تولیدو کم میکنه ... هوس میکنه قطعه بی کیفیت بندازه ... تولیدو میبره بالا و وسطاش کلی لایی میکشه. ما مصرف کنندگان هم که نه حق انتخاب آنچنانی داریم و شدیم موش آزمایشگاهی خودروسازهای داخلی و چینی ، هر بلایی دوست سر ما میارن ، ما هم که همیشه حریص خریدن هستیم با کمال میل میخریم ! کجای دنیا بازار به این خوبی سراغ دارین؟ انحصار به معنی واقعی کلمه!!!!! البته این انحصار داره به سمت استس...ر میره متاسفانه !!