تردد ۱۷ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان قزوین ثبت شد

پرشین خودرو: مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: در طرح نوروزی سال ۱۳۹۶، تردد تعداد ۱۷ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۸۹۶ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسید.

به گزارش پرشین خودرو، افشین پیرنون  اظهار داشت: دستگاه های تردد شمار این اداره کل در جاده های استان قزوین اطلاعات  مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می رساند. بر اساس اطلاعات دریافتی از ۴۶  سامانه تردد شمار برخط راهها در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در طرح نوروزی سال جاری ۱۷ میلیون و۴۹۳ هزار ۸۹۶ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح نوروز۹۶  که از ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۵ تا پایان  ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۶  بوده است، در مجموع ۹۷ هزار و ۸۵۵  نفر مسافر طی ۶۶۲۱ سفر انجام شده از مبداء استان جابجا شده اند، که این رقم کاهش ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

پیرنون افزود: در طرح سال جاری به منظور ارتقاء سطح خدمات در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای و ارائه خدمات مطلوب به هموطنان عزیز و افزایش ایمنی و رضایت مسافران در ایام نوروز اطلاع رسانی از طریق صدا و سیمای مرکز استان، نصب بنر در راهدارخانه ها و پایانه های  مسافر و کالای استان و بیلبوردهای واقع درآزادراهها و... درسطح گسترده انجام شد.

وی بیان کرد: همچنین کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر فعالیت مجتمع های خدماتی- رفاهی بین راهی، عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری و مدیران فنی شرکت های حمل و نقل مسافربری، خدمات امداد خودرو و یدک کش های جاده ای، مراکز معاینه فنی خودرو و... انجام شد و با تخلفات صورت گرفته در هر حوزه برخورد قانونی بعمل آمد.

وی خاطر نشان کرد: در طرح میدانی کریدوری کنترل و نظارت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری ۲۳۶ دستگاه ناوگان مسافربری و ۲۵۱ مورد مجتمع های خدماتی- رفاهی مورد بازدید قرار گرفتندو ۹۹۴ مورد خدمات امداد خودرو صورت پذیرفت.

  مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود: همچنین در بخش راهداری بواسطه بارش برف و باران در نوروز امسال در استان ۳۰۰  نفر از پرسنل راهداری استان بصورت مستقیم با حضور فعال و شبانه روزی و با استفاده از ۲۶۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در ۲۴ راهدارخانه استان و در قالب  ۳۰   اکیپ عملیات راهداری را انجام داده اند.   

پیرنون در پایان با اشاره به آمارارائه شده توسط پلیس راه استان مبنی بر کاهش ۲۳ درصدی تلفات جاده ای در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از همه تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در جهت فراهم کردن نوروزی شاد و ایمن برای شهروندان عزیز تقدیر و تشکر کرد.

مهر

کد خبر 70981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha