کد خبر 74361
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
متروی شیراز به فرودگاه می‌رسد

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با بیان اینکه تا چندماه آینده عملیات عمرانی خط یک متروی شیراز به پایان می‌رسد گفت: بر این اساس قطار شهری شیراز به میدان الله در محل ورودی فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز می‌رسد.

به گزارش پرشین خودرو، اسدالله حاجی زمانی  در شیراز، با بیان اینکه طول خط یک متروی شیراز 24.5 کیلومتر است و از میدان احسان آغاز و تا میدان الله (گل سرخ) ادامه دارد اظهار داشت: در حال حاضر 14 کیلومتر از این مسیر از میدان احسان تا چهار راه زند در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در چند ماه آیند 10.5 کیلومتر باقی مانده از چهارراه زند تا میدان الله افتتاح شود و شهروندان فرهیخته شیرازی بتوانند از مترو استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با اشاره به اینکه از میدان ولیعصر تا میدان الله 9 ایستگاه مترو وجود دارد خاطرنشان کرد: در مرحله نخست چهار ایستگاه از این تعداد ایستگاه شامل ایستگاه میدان ولی عصر(عج)، ایستگاه فضیلت، ایستگاه شهید دوران ابتدای خیابان شهید دوران در درب دوم پایگاه و ایستگاه شهید دستغیب در میدان الله و گل سرخ به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجی‌زمانی تصریح کرد: مابقی ایستگاه‌ها نیز با یک برنامه‌زمان‌بندی تا چند ماه پس از زمان بهره‌برداری به مرور افتتاح و وارد چرخه خدمات می‌شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 9 ایستگاه مترو در حال بهره‌برداری است که مجموع ایستگاه‌ها به 13 ایستگاه می‌رسد و هفت ایستگاه دیگر نیز با گذشت زمان وارد مرحله بهره‌برداری می‌شوند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: برای ساخت هر ایستگاه مترو بین 50 تا 70 میلیارد تومان هزینه می‌شود و در آن امکاناتی از جمله سیگنالینگ، سامانه اعلام و اطفاء حریق، تهویه هوا، شبکه ریلی، شبکه برق بالاسری و سایر تجهیزات شهر زیرزمینی شامل شامل نور و هوا تامین می‌شود.

حاجی‌زمانی همچنین به آخرین وضعیت اجرای ایستگاه وکیل اشاره کرد و گفت: این ایستگاه به طول 105 متر در حال اجرا است که به زودی عملیات سازه آن پایان یافته و احداث سکو به همراه ریل‌گذاری و برق بالاسری آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطارشهری شیراز افزود: مدت زمان عملیات اجرایی این طرح تا پایان تیرماه امسال پیش‌بینی شده و پس از آن ساخت دروازه‌های ورودی و خروجی آغاز می‌شود.

تسنیم 

کد خبر 74361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha