احیای فرودگاه های متروک نزدیک است

پرشین خودرو:رئیس کمیسیون عمران مجلس، از کاهش عمر ناوگان هوایی کشور با ورود دو هواپیمای جدید ای تی آر به کشور خبر داد و گفت: کاهش تاخیرهای پروازی و همچنین احیای ایرلاین های ورشکسته با ورود این هواپیماها ممکن می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی  با انتقاد از عمر بالای 23 سال ناوگان هوایی کشور، گفت: خرید دو فروند هواپیمای جدید ای تی آر دیگر و افزوده شدن آن به ناوگان هوایی می تواند به بهبود وضعیت این ناوگان کمک کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه کهنه و فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل هوایی در کشور به تاخیرهای پی در پی پروازها منجر شده است، افزود: با خرید هواپیماهای جدید و نوسازی ناوگان هوایی بسیاری از تاخیرها کاهش یافته و رضایتمندی بیشتری از آن صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاخیرهای پروازی در ایران بیش از حد استاندارد است، تصریح کرد: متاسفانه فرسودگی ناوگان هوایی کشور در این نیز با کشورهای دیگر که نهایت عمر ناوگان هوایی آنها 13 سال است قابل قیاس نیست.

انتقاد از زیاد بودن ایرلاین ها در کشور

رضایی با انتقاد از زیاد بودن ایرلاین ها در کشور، گفت: زیاد بودن ایرلاین ها و همچنین وجود هواپیماهای فرسوده در آن ها از نقاط ضعفی است که اجازه رشد و نمو از صنعت هوانوردی کشور را سلب کرده است از این رو لازم است ادغام ایرلاین ها با هدف بهبود شرایط پیش رو صورت بگیرد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت و کمیت هواپیماها در کشور، افزود: در صورتی که ایرلاین ها به تعداد محدود تری باشند و دقت و نظارت بیشتری بر آن ها حاکم باشد به طور حتم عملکرد بهتری از ناوگان هوایی کشور شاهد خواهیم بود.

احیای فرودگاه های متروک نزدیک است

رضایی با بیان اینکه هواپیماهای خریداری شده می توانند بسیاری از فرودگاه های متروک شده کشور را احیا کنند، تصریح کرد: ۵۰ فرودگاه کشور عملیات پرواز ندارند، ولی هزینه زیادی برای نگهداری آنها می دهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین با اشاره منابع مالی خرید هواپیماهای مذکور، تصریح کرد: 15 درصد از هزینه خرید این هواپیماها به صورت نقد از صندوق توسعه ملی به صورت نقد پرداخت شده و مابقی به صورت فاینانس تامین شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به زمین گیر شدن برخی ایرلاین ها، گفت: افزایش هواپیماها می تواند مشکلات مالی بسیاری از ایرلاین های بزرگ را برطرف کند از این رو باید خرید هواپیما علاوه بر نوسازی ناوگان هوایی کشور با هدف احیای ایرلاین ها در دستور کار باشد./

کد خبر 87499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha