کد خبر 88249
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
حرکت زیرپوستی خودرویی‌ها در بازار سهام

پرشین خودرو: طی معاملات امروز روند متعادل معاملات سهام در بورس تهران دنبال شد که معامله‌گران اغلب حقیقی تحصیل سهم‌های ارزنده و اغلب در بازار اول را به طور نامحسوسی تحت نظر قرار دادند.

به گزارش پرشین خودرو، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 20 دی ماه 1396 با افزایش 36 واحدی به رقم 96 هزار و 185 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 4 واحدی عدد 17 هزار و 304 واحد را تجربه کرد.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 99 واحدی به عدد 103 هزار و 473 واحد دست یافت، شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 81 واحدی به رقم 68 هزار و 228 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 214 واحدی به رقم 205 هزار و 327 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی روی رقم یک هزار و 76 واحد ایستاد.

براساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 41 واحد، گروه مپنا با 33 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 18 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص بورس به نام خود ثبت کردند،‌ در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با 52 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 23 واحد و فولاد مبارکه با 22 واحد کاهش، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 304 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 228 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 51 هزار و 412 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه اتکایی امین، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و حق تقدم شرکت بیمه ما از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس، صنعت روی زنگان، حق تقدم استفاده نشده شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، شیر پاستوریزه پگاه فارس، صنایع پتروشیمی تخت جمشید، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، پتروشیمی مبین، فرآورده‌های نسوز پارس، سیمان قائن، شیشه همدان بازگشایی شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس به دلیل عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت موضع ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان متوقف و تعلیق شد.

براساس این گزارش، با تصویب شورای عالی بورس مبنی بر اجازه انجام معاملات در خارج از ساعت معاملاتی برای اشخاص حقیقی دارنده سهام شرکت کنتورسازی ایران، از امروز چهارشنبه به مدت 5 روز کاری امکان استفاده از این شرایط فراهم شد، به طوری که دارندگان سهام تا 20 هزار سهم می‌توانند حداکثر تا دو هزار سهم خود را به قیمت 21075 ریال به سهامدار عمده واگذار کنند، همچنین سهامداران بیش از 20 هزار سهم نیز می‌توانند حداکثر 10 درصد از موجودی سهام خود را براساس قیمت مذکور واگذار کنند در اطلاعیه سازمان بورس عنوان شده نوع سفارش فروش از نظر اعتبار زمانی،‌سفارش بدون محدودیت زمانی می‌باشد.

به گزارش فارس، امروز در بازار شماره 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 313 میلیون سهم توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از 54.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

در فولاد خوزستان نیز بیش از 132.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 62 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین 47.5 میلیون سهم پتروشیمی شازند به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و در ملی صنایع مس ایران 35 میلیون سهم به ارزش بیش از 8.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی به کدهای درون گروهی سهامدار عمده مواجه بود.

امروز همچنین کمتر از 5.5 میلیون سهم تجارت الکترونیک پارسیان به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه شد و 5 میلیون سهم گروه مپنا به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.

در عین حال 5 میلیون سهم گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و بیش از 4 میلیون سهم پتروشمیی جم به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه بود.

براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی معاملاتی متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی نظاره‌گر بود که انتظار برای مشخص شدن سرنوشت برجام و ماندن یا نماندن آمریکایی‌ها بر سر این پیمان همچنان تاثیرگذارترین خبر برای بازار سهام بود.

در این بین وجود برخی امیدها برای باقی ماندن امریکا بر سر پیمان برجام و پذیرش تعلیق برخی تحریم‌ها باعث شده تا اغلب حقیقی‌ها از فرصت کنونی بازار برای جمع‌آوری سهم‌های برخوردار از رشد استفاده کنند.

بر این اساس امروز گروه فلزات اساسی و خودرویی‌ها در حالی با فاز اصلاح قیمت مواجه بود که با وجود افزایش فشار فروش از سوی معامله‌گران حقوقی اما برای حقیقی‌ها فرصت جمع‌آوری سهام در سهم‌ها پیشرو این گروه تلقی شد.

خوش‌بینی به عملکرد 9 ماهه خودرویی‌ها باعث شد تا فرمان خریداران حقیقی به سمت این گروه بچرخد. در سایر گروه‌های بازار نیز نوسان گیری و اصلاح پرتفوی برای معامله‌گران کوتاه مدت نگر در حالی در دستور کار قرار گرفت که اغلب معامله‌گران بازار سهام همچنان ترجیح می‌دهند، تا پایان دی ماه دست به عصا در تالار شیشه‌ای قدم بردارند.

کد خبر 88249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha