کشتیرانی در شرایط تحریم بار سنگینی بر دوش دارد

پرشین خودرو: معاون اول رئیس جمهوری در جلسه دیدار مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران شرکت‌های مرتبط با کشتیرانی، گفت: در دوران تحریم، كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یكی از بخش‌های مهم اقتصاد كشور، بار سنگینی دوش دارد و در شرایطی كه شركت‌های كشتیرانی خارجی به دلیل تحریم، همكاری خود را با ایران قطع كرده‌اند، مسئولیت و بار مضاعفی بر دوش شركت‌های داخلی قرار دارد تا روند واردات و صادرات كالا به دلیل محدودیت در بخش حمل و نقل متوقف نشود.

به گزارش پرشین خودرو،  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینكه برنامه دشمنان ملت ایران شناسایی و تحریم گلوگاه‌های اصلی اقتصاد كشور است تا از این طریق زندگی و معیشت مردم را در فشار و تنگنا قرار دهند، گفت: در این راستا مهمترین هدفگذاری آمریكایی‌ها این است كه جریان واردات كالا به كشور اعم از مواد اولیه تولید و كالاهای اساسی مورد نیاز مردم با مشكل مواجه شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: در این شرایط و در دوره تحریم، كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یكی از بخش‌های مهم اقتصاد كشور، بار سنگینی دوش دارد و در شرایطی كه شركت‌های كشتیرانی خارجی بدلیل تحریم، همكاری خود را با ایران قطع كرده‌اند، مسئولیت و بار مضاعفی بر دوش شركت‌های داخلی قرار دارد تا روند واردات و صادرات كالا بدلیل محدودیت در بخش حمل و نقل متوقف نشود.

جهانگیری از تلاش و همت كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سایر شركت‌های مرتبط با حمل و نقل دریایی بخاطر كمك به پیشبرد برنامه‌های اقتصادی كشور و استمرار فعالیت با وجود فشارها و تحریم‌های آمریكا قدردانی و اظهار کرد: با توجه به نقش مهم هزینه‌های حمل و نقل در تعیین قیمت كالا، انتظار دولت از شركت‌های كشتیرانی این است كه در مقطع فعلی و شرایط حساس كنونی، با همت مضاعف، هزینه‌های حمل و نقل را تا حد امكان كاهش دهند و اجازه ندهند جریان واردات و صادرات كشور با كندی مواجه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی همچنین با اشاره به تكمیل ناوگان دریایی و واردات انواع كشتی و شناور به كشور، این اقدام را كاری مهم و بزرگ توصیف و خاطرنشان كرد: خوشبختانه با كمك همه بخش‌ها، قرارداد و ساز و كارهای لازم برای این موضوع ظرف مدت زمانی كوتاه به سرانجام رسید و تعدادی كشتی و شناور در اختیار كشور قرار گرفت.

 

کشتیرانی

 


معاون اول رییس جمهور گفت: دولت اهتمام جدی دارد مهمترین مشكلات و موانع پیش روی كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شركت های مرتبط نظیر تامین سوخت، مسائل مالیاتی، كمبود كانتینر و سایر موانع را برطرف و در صورت نیاز تلاش خواهد شد در دوره تحریم، مقررات و قوانینی كه مانع فعالیت این شركت ها هستند اصلاح شود تا كشتیرانی جمهوری اسلامی و شركت های فعال در حوزه حمل و نقل دریایی بدون دغدغه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

جهانگیری همچنین با اشاره به ظرفیت های گسترده كشور در بخش حمل و نقل دریایی، تصریح كرد: ایران می تواند خدمات فراوانی در بخش حمل و نقل دریایی و ترانزیت كالا به سایر كشورها ارائه و از این طریق كسب درآمد كند.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: آمریكا در تلاش است تا مهمترین منبع درآمدی كشور یعنی فروش نفت ایران را متوقف كند و به تصور خودشان می خواستند میزان فروش نفت ایران را به صفر برسانند كه به فضل الهی موفق نشدند.

وی اضافه كرد: خوشبختانه تا كنون توانسته ایم به میزان مورد نیاز نفت بفروشیم و به منابع مالی آن دست پیدا كنیم ضمن آنكه میزان صادرات غیرنفتی كشور نیز به اندازه ای است كه با درآمدهای حاصل از آن می توان كشور را اداره كرد.

در این جلسه محمد سعیدی رییس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از مدیران كشتیرانی، مهمترین دغدغه ها و موانع پیش روی فعالیت خود را مطرح كردند و با اشاره به نقش پراهمیت كشتیرانی در اقتصاد كشور بویژه در شرایط تحریم، خواستار حمایت و نگاه ویژه دولت برای رفع تنگناها از این بخش مهم شدند.

کد خبر 107940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha