کد خبر 10917
۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
پورشه در صورت خروج از ایران چقدر ضرر می کند؟

پرشین خودرو: سایت خبری تاپ اسپید كه در زمینه انتشار اخبار صنعت خودروسازی فعالیت می‌كند، در گزارشی با اشاره به خروج شركت خودروسازی پورشه آلمان از ایران نوشت كه این شركت با این كار صد‌ها میلیون دلار فروش احتمالی را در بازار ایران از دست خواهد داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، تاپ اسپید نوشت: شركت خودروسازی پورشه طی چند هفته اخیر تصمیم گرفته در پی تشدید تحریمهای بین‌المللی علیه ایران از این كشور خارج شود. این تصمیم ممكن است به قیمت از دست رفتن صدها میلیون دلار فروش خودروهای پورشه در بازار ایران تمام شود. به نوشته این سایت پورشه به زودی طی نشستی خبری به جزئیات فعالیتهایش در ایران و برنامه خروج از این كشور اشاره خواهد كرد. سایت تاپ اسپید همچنین با اشاره به این‌كه ایران سیزدهمین خودروساز بزرگ جهان است، عنوان كرده كه شركتهای خودروساز ایرانی توانسته‌اند با وجود تعرفه‌های سنگین واردات خودرو به این كشور بخش عمده نیاز بازار خودروی ایران را تامین كنند. به نوشته این سایت طی چند ماه گذشته خودروسازانی مانند هیوندای و تویوتا خروج خود را در ایران اعلام كردند و اخیرا پورشه نیز به این شركتها پیوسته است. این در حالی است شركت پورشه از نظر نحوه خدمات‌دهی در ایران بهترین وضعیت را نسبت به سایر شركتها داشته است. به نوشته این سایت فروش دفتر تهران پورشه تنها طی چند ماه گذشته به بیش از 17 میلیون دلار رسیده است. به گزارش ایسنا، براساس آمار گمرك ایران در سال 1390 بالغ بر 563 دستگاه انواع خودروهای پورشه به ارزش بیش از 49.8 میلیون دلار وارد ایران شد. چندی پیش مدیر روابط عمومی پورشه از قصد این شركت برای خروج از ایران تحت فشارهای آمریكا خبر داد. هرچند نماینده پورشه در تهران این خبر را تكذیب كرد. نگاهی به آمار نشان می‌دهد كه خودروهای لوكس و فوق‌ لوكس وارداتی سهم بسیار ناچیزی در بازار خودروی ایران دارند، به‌ طوری كه حتی قطع واردات این خودروها هیچ تاثیری بر بازار خودرو ایران نخواهد داشت. پیشتر نیز حجم واردات خودروهای بی‌.ام.و و بنز به ایران كاهش یافته بود كه این اتفاق تاثیر چندانی بر بازار خودروها در ایران نگذاشته بود. اخیرا پژوسیتروئن، بزرگترین خودروساز فرانسه تحت فشارهای آمریكا از توقف صادرات قطعاتش به ایران خبر داد كه در پی این تصمیم یكی از كارخانه‌های پژو در فرانسه به تعطیلی كشیده شد. با این وجود رنو - دیگر خودروساز بزرگ فرانسه - بر ادامه‌ حضورش در بازار و صنعت خودروسازی ایران تاكید كرده است.
کد خبر 10917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    0 0
    اتفاقا تاثیر هم داره می بینید که تولیدات داخل کیفتشون کمتر شد ولی قیمت تا 30 میلیون هم رشد داشتند در واقع ما متضرر می شویم والا ب ام و ایران تحریم کرد ولی الان پرفروشترین لوکس ساز دنیاست