3گانه موثر در افزایش تیراژ تولید خودروسازان

پرشین خودرو: خودروسازان داخلی تعهداتی به مشتریان خود دارند که بنا بر دلایل زیادی با مشکل مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در حالی که در ماه های پایانی سال به سر می بریم، صنعت و بازار خودرو با رونق همیشگی خود فاصله بسیاری دارد و دیگر شور و حال روزهای پایانی سال را نه خریداران خودرو دارند نه خودروسازان.
هر چند مشکلات بسیاری بر سر راه بازگرداندن معاملات به بازار خودرو وجود دارد اما هنوز هم راهکارهایی هست که برخی از آنها می تواند در کوتاه مدت موجب رشد تولید خودروسازان و به تبع آن تحویل سریع تر خودرو به خریداران در روزهای پایانی سال شود.

تزریق نقدینگی، پرداخت وام به منظور تامین سرمایه در گردش خودروسازان و خرید نهاده های تولید و گشایش ال.سی برای خرید خارجی و وارد کردن کالا، راهکارهایی است که در کوتاه مدت می تواند خطوط تولید خودروسازان را احیا کند.

هماهنگی با زنجیره تامین و قطعه سازان و استفاده از ظرفیت شرکت های فعال در این صنعت راه دیگری برای بازگرداندن رونق تولید به خودروسازی کشور است.

 



بر اساس شنیده ها جلسات با انجمن های قطعه سازان، صنایع همگن قطعه سازی و قطعه سازان بزرگ کشور در حال انجام است و مذاکراتی به منظور استفاده بهینه از توانمندی های بالقوه صنعت قطعه سازی شکل گرفته است که در صورت اجرایی شدن نتایج جلسات خودروسازان با قطعه سازان، می تواند موجب تامین به موقع قطعات مورد نیاز خطوط تولید شرکت های خودروسازی شود و برنامه ریزی برای افزایش تیراژ روزانه تولید را محقق سازد.

اتفاقی که 3 رکن اساسی صنعت و بازار خودرو یعنی خودروسازان، قطعه سازان و خریداران در انتظار آن هستند.

از جمله دیگر راهکارهایی که می توان برای رفع مشکلات ناشی از محدودیت های بین المللی ایجاد شده از تحریم صنعت خودرو ایران بر شمرد، مذاکره با شرکت های دانش بنیان برای تولید و تامین قطعات خاص و "های تک" و انجام اقدامات مقدماتی تولید این قطعات است که هر چند نمی توان انتظار داشت که در کوتاه مدت نتایج مثبتی برای خودروسازی به ارمغان بیاورد اما می تواند تضمین کننده ادامه حیات صنعت خودرو در شرایط کنونی باشد، چرا که تجربه 4 دهه ای جمهوری اسلامی نشان داده است که هر گاه به جوانان و نخبگان این مملکت اعتماد شده است و بودجه مناسب تحقیقاتی به این قشر اختصاص یافته، شاهد تحولاتی عظیم بوده ایم که صنعت خودرو نیز از این مهم مستثنی نیست.

کد خبر 109479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha