مطالبات معوق قطعه سازان بدون قید و شرط تسویه شود

پرشین خودرو: دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: هر چند پرداخت این تسهیلات 4 هزار میلیارد تومانی گام مثبتی است اما باید ابهامات آن حل شود و بدون قید و شرط و ظرف حداکثر یک هفته کل مطالبات معوق قطعه سازان تسویه شود.

آرش محبی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب، اظهار داشت: مصوبه پرداخت تسهیلات 4 هزار میلیارد تومانی طبق توافق بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن برای پرداخت به قطعه سازان زنجیره تامین دو خودروسازی بزرگ اجرایی شده در حالی که تا این لحظه جزئیات و فرایند پرداخت ها برای قطعه سازان تبیین و تشریح نشده است.

وی با اشاره به وجود کلیاتی از طرح پرداخت 4 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان به لزوم حل ابهامات این طرح تاکید و گفت: چنانچه در غالب تسهیلات این ارقام پرداخت شود با ابهاماتی همراه خواهد بود که بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن باید این مسائل و ابهامات را رفع کنند.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور یکی از ابهامات در پرداخت این تسهیلات را معوقات بانکی قطعه سازان و نحوه برخورد بانک ها عنوان کرد و افزود: برخی از قطعه سازان اقساط معوق یا چک های معوق بانکی دارند که عمدتا به دلیل عدم پرداخت مطالبات از سوی خودروسازان معوق شده است بنابراین این موارد و یا هر موضوع دیگری نباید مانع دریافت وجوه و مطالبات قطعه سازان شود.

 



محبی نژاد تاکید کرد: پرداخت تسهیلات 4 هزار میلیارد تومانی باید بدون هر گونه پیش شرط و به سرعت به قطعه سازان پرداخت شود و شرایطی ایجاد نشود که باز هم پرداخت این تسهیلات در پیچ و خم روال بانکی قرار گرفته و کند شود.

وی در ادامه به دو خواست مهم قطعه سازان پرداخت و اظهار داشت: خواست قاطع قطعه سازان کشور اصلاح فوری قیمت های قطعات با خودروسازان است چرا که معتقدیم پرداخت این 4 هزار میلیارد تومان مسکنی بیش نیست و در صورتی که قیمت ها اصلاح نشود منجر به تداوم تولید تداوم نخواهد شد.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور همچنین تداوم پرداخت بدهی خودروسازان طبق توافق و قرارداد را خواست بعدی قطعه سازان عنوان کرد و یاد آور شد: باید پرداخت مطالبات تداوم داشته باشد و به همین ارقام اولیه بسنده نشود.

محبی نژاد در پایان پرداخت 4 هزار میلیارد تومان را یک گام از کل اقدامات در حل مشکلات قطعه سازان دانست و خاطرنشان کرد: هر چند پرداخت این تسهیلات گام مثبتی است اما باید ابهامات آن حل شود و بدون قید و شرط و در اسرع وقت و ظرف حداکثر یک هفته کل مطالبات معوق قطعه سازان تسویه شود.

کد خبر 109566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha