کد خبر 109677
۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹
دمای زمین ۵ سال آینده رکورد می زند

پرشین خودرو: دانشمندان پیش بینی می کنند دمای ۵ سال آتی زمین رکورد می زند. این در حالی است که ۲۰۱۸ میلادی چهارمین سال گرم متوالی در تاریخ است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، ۲۰۱۸ میلادی چهارمین سوالی متوالی تاریخ بوده است. این در حالی است که دانشمندان آب و هوا شناسی انگلیسی پیش بینی می کنند ۵ سال آتی گرم تر باشد و حتی ممکن است گرمای آنها به سطح رکوردی بی سابقه برسد.

دو سازمان آمریکایی در حوزه آب و هوا، سازمان آب و هواشناسی انگلیس و سازمان آب و هواشناسی جهانی دمای سراسر دنیا را با شیوه هایی متفاوت تحلیل کردند. اما همه آنها به نتیجه یکسان رسیدند؛ ۲۰۱۸ میلادی پس از ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی چهارمین سال گرم تاریخ بوده است.

سازمان NOAA در آمریکا اعلام کرد متوسط دمای ۲۰۱۸ میلادی ۱۴.۶۹ درجه سلسیوس بوده است که ۰.۷۹ درجه سلسیوس گرمتر از متوسط دمای قرن بیستم میلادی است.

البته به گفته دانشمندان ناسا و NOAA، سال ۲۰۱۸ به دلیل تغییرات آب وهوایی گاه و بی گاه اندکی خنک تر از ۳ سال قبل بوده است.

این درحالی است که سازمان آب و هواشناسی انگلیس پیش بینی می کند ۵ سال آتی متوسط دما به ۱۴.۷۳ تا ۱۵.۲۷ درجه سلسیوس برسد. چنین دمایی حتی گرمتر از ۴ سال پیشین خواهد بود.

کد خبر 109677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha