کاهش زمان تحویل گواهینامه به کمتر از یک ماه

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا گفت:پلیس بر اساس مبانی علمی و دستاورد‌های جدید علمی و با تشکیل کارگروه‌های علمی که هم اساتید روانشناس و هم اساتید جامعه شناس در حوزه رفتاری از آن‌ها کمک می‌گیریم تکنیک‌های رفتاری پلیس را برای کاربران کاربران ترافیک و رانندگان آموزش می‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، سردار تقی مهری در حاشیه مراسم دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس راهور در جمع خبرنگاران اظهار داشت :برگزاری دوره‌های استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان در نیروی انتظامی جز رویکرد‌های مهم و اصلی سردار فرماندهی محترم نیروی انتظامی است این دوره‌ها به ما کمک می‌کند که نحوه ارتباط کارکنان با مردم و افزایش فرهنگ رفتار ترافیک را با کاربران ترافیک داشته باشیم در این دوره‌ها کمک می‌شود انتقال تجربیات کارکنان از نظر اجرایی دارند در این کارگاه‌ها به یکدیگر منتقل کرده و به سمتی میرویم که یک وحدت رویه در سطح کشور ننحوه رفتار کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی با کاربران ترافیک باشد که این قطعاً به ما کمک می‌کند بتوانیم با آرامش بهتر و بیشتری مأموریت خود را انجام داده و قطعاً رفتار پلیس متقابلا تاثیر روی رفتار کاربران ترافیک دارد.

وی در ادامه افزود: درباره حمایت از کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی قطعاً حمایت‌های لازم را در مراجع قانونی به عمل آورده و معاضدت قضایی جزء مسائل بسیار مهمی است که در مجموعه‌ی نیروی انتظامی چه در حوزه ترافیکی و چه در حوزه انتظامی در حال صورت گرفتن است و نتایج بسیار خوبی در همه مواردی که اگر از سوی فرد مجرمین علیه پلیس اقدامی انجام شده باشد قطعاً ما در مراجع قضایی و قانونی معاضدت کرده و از همکاران خود دفاع می‌کنیم.

سردار مهری اضافه کرد: این اقدامات صورت می‌گیرد تاثیر مثبتی در کم شدن شکایات کاربران ترافیک است مامورین پلیس راهنمایی رانندگی داشته است و شاید نتایج خوبی در این حوزه بودیم.

پلیس راهور ناجا تصریح کرد از زمانی که این دوره‌ها شروع شده است و انجام شده است ما شاهد کمترین شکایت‌های مردم علیه ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی بودین و برای ما این موضوع محسوس است که مراجعات به شدت کاهش پیدا کرده است و شاید در ماه یک بار در سطح کلان مراجعه به خاطر بد رفتاری پلیس باشد.

 

ترافیک

 


سردار تقی مهری اضافه کرد: امیدواریم با بهره گیری از تکنولوژی و فناوری‌های نوین این شکایت را کمتر کنیم که هم مردم راضی باشند و هم مامورین ما به بهترین نحو مأموریت خود را انجام دهند.

سردار مهری در خصوص طرح جدید زوج و فرد که قرار است از سال آینده آغاز شود گفت: ایده‌هایی که مطرح می‌شود قطعاً تا زمان تصویب نهایی قابلیت اجرا شدن را ندارد و این یک پیشنهادی است که انجام شده و هر زمانی که ابلاغ شود پلیس به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.


وی ادامه داد: برنامه‌هایی در خصوص طرح ویژه ترافیکی نوروز ۹۸ توضیحات مفصلی را بعدا اعلام می‌کنیم، اما پیش بینی ما این است که از اول اسفندماه خرید‌های شب عید شروع خواهد شد و همینطور پلیس راهنمایی و رانندگی طرح ویژه ترافیک در کلان شهر‌ها و به خصوص مراکز خرید را در دست اجرا داشته باشد و این با توجه به تجربیات است که از سال‌های گذشته داشته‌ایم. با پیش بینی و برآورد ما این است که سفر‌ها افزایش پیدا خواهد چراکه هم افرادی که جدیدا گواهینامه اخذ کرده‌اند نیز به امار اضافه شده اند و البته آن‌ها مجاز هستند در درون شهر‌ها تردد داشته باشند و همین طور شاهد هستیم که بیش از ۸۰۰ هزار خودرو نو شماره به چرخه ترافیکی اضافه شده است.



مهری افزود: رویکردی که از سال‌های گذشته تاکنون پلیس شاهد آن بوده است استفاده از خودروی شخصی محور برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی غلبه کرده است بنابراین پیش‌بینی دادیم که سفر‌ها در تعطیلات نوروز ۹۸ افزایش پیدا میکند.

پلیس راهور در خصوص تاخیر صدور گواهینامه‌های راهنمایی و رانندگی گفت: افرادی که در آزمون راهنمایی و رانندگی قبول میشوند به خصوص پایه سه که می‌توانند در معابر شهری تردد داشته باشند هیچ مشکلی ندارند البته محدودیت تولید کارت بسیار کاهش پیدا کرده است و در حال حاضر کمتر از یک ماه و یا شاید تا آخر این ماه به همان حالت اولیه و عادی بر میگردیم و امکان ندارد کسی بعد از امتحان و قبولی در امتحان بیش از یک ماه تاخیر در دریافت گواهینامه داشته باشد کلیه افرادی که قبول شده اند قطعاً کمتر از یک ماه کارت گواهینامه خود را دریافت خواهند کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص افزایش تلفات جاده‌ای نیز گف: ما در سال جاری کمتر از یک درصد افزایش جان باختگان را داشته ایم و امیدواریم تا پایان سال این آمار کاهش پیدا میکند.

کد خبر 109866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha