هفته جاری، اولین سری از پرداخت تسهیلات 4 هزار میلیاردی به قطعه سازان آغاز می شود

پرشین خودرو: از پایان هفته جاری اولین سری از قطعه سازان از محل بانک تجارت و با معرفی ایران خودرو تسهیلات 4 هزار میلیاردی را دریافت می کنند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو کشور در گفت وگو با پرشین خودرو، با اعلام این خبر و با توجه به آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات 4 هزار میلیاردی به قطعه سازان گفت: در فرآیند پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی ایران خودرو و بانک تجارت پیش قدم شدند و پیش بینی می شود با آغاز پرداخت تسهیلات 4 هزار میلیاردی در هفته جاری، ظرف 10 روز تا 2هفته آتی تمام قطعه سازان مطالباتشان را دریافت نمایند.

مازیار بیگلو اظهار داشت: بر اساس توافقات انجام شده میان خودروسازان و قطعه سازان قرار بر این است تا 100 درصد 4 هزار میلیارد تومان به بخش قطعه سازی کشور تزریق شود.

وی تاکید کرد: با آغاز اولین سری از پرداخت تسهیلات 4 هزار میلیاردی از محل بانک تجارت و با معرفی ایران خودرو ، بخشی از این تسهیلات پرداخت می شود البته شرکت سایپا و سایر بانک ها نیز در حال آماده سازی پرداخت ارقام اختصاصی هستند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در ادامه خاطر نشان کرد: در مجموع در این فرایند به بیش از 500 قطعه ساز از سوی هر دو خودروساز بزرگ تسهیلات 4 هزار میلیاردی پرداخت خواهد شد.

 

مازیار بیگلو



بیگلو با اشاره به اینکه ارقام پرداختی با توجه به میزان و زمان مطالبات سر رسید شده قطعه سازان متفاوت خواهد بود به حذف شروط پرداخت این تسهیلات اشاره و یاد آور شد: در ابتدا شروطی برای پرداخت تسهیلات وجود داشت اما با هم همکاری معاون مالی ایران خودرو و سایپا این شروط حذف و در حال حاضر هیچ گونه شروطی برای پرداخت تسهیلات 4 هزار میلیاردی به قطعه سازان وجود ندارد.

وی پیش بینی کرد تا نیمه اسفند ماه تمامی قطعه سازان سهمی از تسهیلات 4 هزار میلیاردی را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه در خصوص افزایش قیمت قطعه سازان گفت: موافقت قطعه سازان با خودروسازان با افزایش قیمت قطعات صورت گرفته و هر دو خودروساز در حال بررسی مدارک ارائه شده توسط سازندگان هستند هر چند تعدادی از سازندگان توافق جدید قیمتی شان را انجام دادند و سایر شرکتها نیز در حال طی مراحل و ارائه مدارک هستند.

دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به همکاری حدود 80 قطعه ساز با خودروسازان، تاکید کرد: فرایند افزایش قیمت ها آغاز شده و تعدادی از آنها نیز طی یک هفته و 10 روز گذشته توانستند افزایش قیمت ها را اعمال کنند.

بیگلو در پایان تاکید کرد : برآورد ما افزایش میانگین حدود 70 درصدی قیمت در سبد قطعه سازی است.

کد خبر 110200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha