تویوتا با همکاری پاناسونیک باتری های بهتری می سازد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی تویوتا با کمپانی پاناسونیک یک سرمایه گذاری مشترک انجام داده تا باتری های مورد نیاز ماشین های خود را تولید کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سال گذشته دو کمپانی بزرگ ژاپنی "تویوتا" و "پاناسونیک" با یکدیگر موافقت کردند که مطالعات و تحقیقات خود را برای تولید باتری‌های نسل جدید آغاز کنند. هرچند پیش از این هم کمپانی بزرگ "پاناسونیک" باتری‌های مورد نیاز ماشین‌های الکتریکی تویوتا را فراهم کرده است و نه تنها تویوتا، بلکه "پاناسونیک" بزرگ‌ترین تامین کننده باتری برای ماشین‌های الکتریکی به شمار می‌آید که حدود 29 درصد از بازارهای ژاپن و بازارهای جهانی را در دست گرفته است، از سوی دیگر کمپانی خودروسازی تویوتا با شرکت‌های "مزدا" و شرکت تولید کننده قطعات "دنسو" همکاری می‌کند تا مراحل طراحی و ساخت ماشین‌های تمام الکتریکی سرعت بخشد.


حال در گزارش های جدید بدست آمده، گسترش همکاری میان تویوتا و پاناسونیک اعلام شده و سرمایه گذاری مشترک آنان از سال آینده برقرار خواهد شد تا نتیجه این همکاری در مرحله اول طراحی و تولید باتری های مخصوص وسایل نقلیه هیبریدی با توان50 بار باشد. هرچند در کنار تویوتا شرکت های دیگری از جمله مزدا، سوبارو و دایهاتسو نیز مصرف کنندگان باتری های پاناسونیک هستند و احتمال پیوستن هوندا به این گروه نیز وجود دارد.

 

تویوتا


هدف از این همکاری جدید میان "تویوتا" و "پاناسونیک"، در مراحل بعدی طراحی و ساخت باتری‌های نسل جدید "منشوری" بجای باتری‌های سابق "استوانه‌ای" خواهد بود که در محصولات الکتریکی تویوتا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما باتری‌های نسل جدید برای ماشین‌های الکتریکی آینده تویوتا ساخته خواهد شد که به نسبت باتری‌های فعلی، بدون شک ایمنی بالاتری داشته و همچنین می‌تواند ظرفیت و محدوده شارژدهی بالاتری برای کاربران خود داشته باشد.


در پایان این دو شرکت، جزییات همکاری خود را در راستای بهبود عملکرد باتری‌ها، قیمت‌های مقرون به صرفه، ایمنی بالاتر و همچنین پایداری و ظرفیت بیشتر آنان مورد توجه قرار داده‌اند که به رشد سریع‌تر ماشین‌های الکتریکی در بازارهای جهانی کمک خواهد کرد. بویژه اینکه کمپانی خودروسازی تویوتا سرمایه گذاری مشترک با کمپانی پاناسونیک را بهترین راه ممکن برای کاهش هزینه های توسعه و تولید باتری های مخصوص وسایل نقلیه می داند که در همکاری مشترک 51 درصد سهام را تویوتا و 49 درصد باقی مانده را پاناسونیک خواهد داشت.

کد خبر 113415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha