دانگ فنگ با همکاری نیسان پیکاپ تمام الکتریکی معرفی کرد + ویدئو

پرشین خودرو: شرکت چینی دانگ فنگ با کمک نیسان، موفق به طراحی و ساخت یک پیکاپ تمام الکتریکی با امکان حرکت 250 مایلی شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، وسایل نقلیه تمام الکتریکی در حال حاضر مورد توجه بسیاری از بازارهای جهانی قرار گرفته است، اما این دسته از وسایل نقلیه بر روی تمامی سگمنت ها توسعه کامل پیدا نکرده اند و تنها به تعداد بسیار محدودی شاهد طراحی و ساخت خودروهای پیکاپ با سیستم های محرک تمام الکتریکی از جمله "ریوان R1T" هستیم که بیشتر آنان هنوز در مرحله توسعه قرار دارند، اما در روزهای گذشته شرکت چینی "دانگ فنگ"مرزهای توسعه را جابجا کرده و به نظر می رسد که با کمک شرکت خودروسازی نیسان، یک پیکاپ تمام الکتریکی معرفی کرده است.

این خودروی پیکاپ تمام الکتریکی شرکت خودروسازی "دانگ فنگ – نیسان" تحت عنوان Rich 6 معرفی شده است و در حال حاضر برنامه تولید آن تنها با سرمایه گذاری مشترک شرکت خودروسازی نیسان در بازار چین به عنوان بزرگ ترین بازار فروش خودروهای تمام الکتریکی در سراسر جهان دنبال خواهد شد.

طبق گفته منابع خبری، خودروی پیکاپ تمام الکتریکی شرکت دانگ فنگ براساس یکی از پیکاپ های گازسوز شرکت خودروسازی نیسان توسعه پیدا کرده است و برای تبدیل شدن آن به یک خودروی تمام الکتریکی، به مجموعه باتری های 68 کیلووات ساعت برای تامین انرژی مورد نیاز موتورهای الکتریکی خود مجهز شده است. طبق آزمایش های NEDC، خودروی پیکاپ تمام الکتریکی شرکت خودروسازی دانگ فنگ می تواند با یکبار شارژ کامل باتری های خود حداکثر محدوده حرکت 250 مایلی یا به عبارتی بهتر، حدوده حرکت حدودا 400 کیلومتری داشته باشد، این درحالیست که سقف سرعت اتومبیل تنها به رقم 110 کیلومتر برساعت خواهد رسید.

هنوز جزییات زیادی از این اتومبیل بویژه قیمت آن ارائه نشده است، اما احتمالا قیمت این خودرو طبق گزارش ها نزدیک به 130 هزار یوان خواهد بود که معادل آن چیزی حدود 18 هزار و 900 دلار می شود.

کد خبر 115205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha