ماه نورد ژاپنی را تویوتا می سازد + ویدئو

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی تویوتا با توافق میان آژانس اکتشاف هوافضای کشور ژاپن، یک خودروی ماه نورد خواهد ساخت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، باتوجه به ادعای منابع خبری، کمپانی خودروسازی تویوتا و آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن مذاکرات خود را به پایان رسانده و یک توافق نامه 3 ساله برای طراحی و ساخت یک وسیله نقلیه اختصاصی ماه نورد امضا کرده اند. این خودرو از تکنولوژی سلول سوختی تویوتا برای گشت و گذار در اطراف ماه استفاده خواهد کرد.

 

ماه نورد تویوتا



باتوجه به جدول زمانی ارائه شده برای این پروژه، خودروی ماه نورد تویوتا در سال 2019 میلادی استارت می خورد و ساخت قطعات مورد نیاز آن در سال 2020 میلادی آغاز شده و سپس تست قطعات آن در سال 2021 میلادی انجام خواهد شد.

باتوجه به پارامترهای اولیه، قمرنورد تویوتا می تواند طولی حدودا 6 متری، عرض حدودا 5.2 متری و همچنین ارتفاع 3.8 متری داشته باشد که از این ابعاد و اندازه حدود 13 متر مکعب فضای خالی برای گنجایش سرنشینان و تجهیزات مورد نیاز اکتشافی بدست خواهد آمد و حتی فضای لازم برای کار کردن 2 مرد بالغ در محیط آن وجود خواهد داشت.

 

ماه نورد تویوتا



همانطور که گفتیم، این خودرو از یک سیستم محرک سلول سوختی یا همان هیدروژنی برای تولید نیرو محرکه اصلی خود استفاده خواهد کرد، اما در کنار آن پنل های سلول خورشیدی هم وجود خواهد داشت تا بتوان از باتری و موتورهای الکتریکی برای حرکت دادن این هیولای ماه نورد استفاده کرد.

 

ماه نورد تویوتا



آژانش اکتشاف هوافضای کشور ژاپن می خواهد که فضانوردان این کشور در سطح ماه بتوانند در مدت زمان 16 ساله از این خودرو استفاده کنند و همچنین بتواند قابلیت پیمایش مسافتی حدودا 1000 کیلومتر را داشته باشد. کابین این اتومبیل هم به گونه ای ساخته خواهد شد تا افراد داخل کابین دیگر نیازی به لباس مخصوص نداشته باشند!

گروه می خواهد یک نمونه اولیه کامل را تا سال 2022 میلادی آماده کند و تا سال 2027 میلادی موشکی با قابلیت انطباق و امکان حمل این اتومبیل طراحی خواهد شد که جزییات بیشتر آن را می توانید در فیلم مربوطه شاهد باشید.

کد خبر 115230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha