کد خبر 117152
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
صدور مجوز پرواز فوق‌العاده شیراز-نجف

پرشین خودرو: مقام مسؤول سازمان هواپیمایی گفت: مجوز پرواز فوق‌العاده شیراز-نجف از سوی این سازمان برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

به گزارش پرشین خودرو، صبح امروز بود که موضوع نبود پروازهای اربعین در فرودگاه شهید دستغیب شیراز و گلایه اهالی استان فارس از سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری شد.


‌موضوع را از سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری کردیم که رضا جعفرزاده در این‌باره گفت: تاکنون بیش از 1383 مجوز پرواز برنامه‌ای و فوق‌العاده برای ایام اربعین توسط سازمان هواپیمایی کشوری صادر شده است و این سازمان آمادگی دارد به تقاضاهای‌ شرکت‌های هواپیمایی برای انجام پروازهای فوق‌العاده بیشتر در هر استان موافقت کند.


وی در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل پرواز اربعین در استان فارس وجود ندارد؟ اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری مشکلی برای صدور مجوز پرواز فوق‌العاده و برنامه‌ای در ایام اربعین برای فرودگاه شهید دستغیب شیراز ندارد و اگر شرکت‌های هواپیمایی درخواستی در این‌باره ارائه دهند، حتما موافقت می‌شود؛ برقراری پروازها طبق معمول منوط به درخواست شرکت‌های هواپیمایی است و سازمان هواپیمایی هم قطعا برای صدور مجوز در پروازهای اربعین استقبال می‌کند.

 

پرواز اربعین



* مجوز پروازهای اربعین برای فرودگاه شیراز هم صادر شد‌

اما دقایقی پیش رضا جعفرزاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبر داد که سازمان هواپیمایی کشوری برای فرودگاه شهید دستغیب شیراز نیز مجوز پرواز فوق‌العاده اربعین صادر کرد.

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، مجوز پرواز فوق‌العاده توسط این سازمان برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

وی ادامه داد: ایران‌ایر در روز 22 مهرماه یک پرواز رفت و برگشت در مسیر شیراز-نجف برقرار می‌کند همچنین روز 29 مهرماه نیز یک پرواز رفت و برگشت شیراز-نجف در فرودگاه شهید دستغیب شیراز خواهیم داشت.

پیش از این کاربران این رسانه در بخش «فارس من» اعلام کرده‌ بودند ‌‌استان ۵ میلیون نفری فارس با ۳۶ شهرستان چرا باید از وجود پروازهای هوایی به عتبات عالیات محروم باشد؟

برای شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت، مناسب نیست که باوجود تقاضای هزاران نفری سفر زیارتی اربعین، اما‌ حتی یک پرواز هم در ایام اربعین به مقصد عراق وجود ندارد‌، زائرانی که زمان کمتری برای سفر دارند بالاجبار باید هزینه اضافی بدهند و به اصفهان و یا تهران بروند و از فرودگاه آنجا عازم عتبات عالیات شوند، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در طول هفته ده‌ها پرواز از ایرلاین‌های مختلف به مقصد نجف و بغداد دارد، اما فرودگاه شهید دستغیب شیراز فقط هفته‌ای یک پرواز دارد که آن هم در اختیار سازمان حج و زیارت هست و در ایام اربعین همان یک پرواز هم دیگر نیست‌‌.


منبع: فارس

کد خبر 117152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha