ماشین فراری شوماخر به قیمت 6.6 میلیون دلار فروخته شد

پرشین خودرو: در حراج اخیر شرکت RM ساتبی در شهر ابوظبی، ماشین فرمول یک فصل 2002 فراری که هدایت آن را مایکل شوماخر برعهده داشته است، به قیمت 6.6 میلیون دلاری فروخته شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروی فرمول یک فراری F2002 که با هدایت مایکل شوماخر به پیروزی های متعددی در مسابقات فصل 2002 رسیده بود، اخیرا با قیمت دقیق 6 میلیون و 643 هزار و 750 دلاری توسط شرکت RM ساتبی و در جریان حراج اخیر شهر ابوظبی امارات فروخته شده است.

 

فراری

فراری

 

این خودرو با شماره شاسی 219، اولین بار نه توسط مایکل شوماخر، بلکه توسط هم تیمی او یعنی "اش روبنس باریچلو" در طول تست های قبل از فصل در پیست بارسلون- کاتالونیا کشور اسپانیا رانده شد و سپس با آن به مسابقات گرن پریکس "سن مارینو" آمد و توانست در دور مقدماتی به مقام دوم برسد، اما مایکل شوماخر با خودروی فرمول یک خود با شماره شاسی 220 توانست به مقام نخست دور مقدماتی دست پیدا کند. جالب اینجاست که بعد از دور مقدماتی، فراری ماشین این دو راننده را برای مسابقه اصلی باهم عوض کرد و مایکل شوماخر موفق شد با خودروی دیگر تیم فرمول یک فراری با شماره شاسی 219 به قهرمانی برسد.

 

فراری

فراری

 

پس از بازنشسته شدن این خودرو در پایان فصل، فراری این اتومبیل را به یک کلکسیونر ژاپنی فروخت، اما در سال 2012 میلادی این اتومبیل با هدف کمک به خیریه فروخته شد و حالا بعد از گذشت تقریبا 7 سال سروکله اش در شهر ابوظبی امارات پیدا شده و توسط شرکت RM ساتبی به حراج گذاشته شد و برای آن قیمت 6.6 میلیون دلاری به ثبت رسید. پس از حراج، موتور و گیربکس این خودرو توسط فراری با هزینه ای که توسط فروشنده تامین خواهد شد، کاملا بازسازی و سرویس می شود و وقتی تمام کارهای سرویس آن انجام شد، فراری F2002 به مالک جدیدش در "فیورینا" تحویل داده خواهد شد.


شاید فکر کنید این ماشین موفق به ثبت بالاترین قیمت حراجی شده باشد، اما کاملا در اشتباه هستید و در پایان حراجی یک نسخه ویژه از پاگانی زوندا موفق به دریافت پیشنهاد 6.8 میلیون دلاری شد تا گران ترین خودروی فروخته شده در حراج شهر ابوظبی امارات لقب گیرد.

کد خبر 118661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha