ایرلند هم از سال 2030 میلادی فروش خودروهای درون سوز را ممنوع می کند

پرشین خودرو: بنابر گزارش ها، دولت ایرلند قصد دارد قوانین جدیدی را تهیه و تصویب کند که به موجب آن خرید و فروش اتومبیل های درون سوز را از سال 2030 میلادی ممنوع خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، باتوجه به گزارش های منتشر شده در رسانه ها، وزیر امور خارجه ایرلند در حال حاضر مشغول به تهیه یک پیش نویس برای تصویب در اوایل سال جاری میلادی است که به موجب آن همکاری و خرید و فروش وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی را از سال 2030 میلادی در این کشور ممنوع خواهد کرد، زیرا دولت قصد دارد که تا سال 2030 میلادی در کشور حدودا 4.7 میلیون نفری خود بیشتر از 1 میلیون اتومبیل برقی داشته باشد.

در حال حاضر، کشور ایرلند سرمایه گذاری های زیادی در راستای تقویت زیرساخت های وسایل نقلیه تمام الکتریکی انجام داده است و تصمیم به راه اندازی شبکه های شارژ خیابانی و همچنین دو برابر کردن شارژرهای خانگی دارد.

 

شارژ خودرو



ایرلند پیش از این گفته بود که هدف آنان کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و تبدیل شدن به یک کشور خنثی در زمینه تولید گازهای آلاینده تا سال 2050 میلادی است و در این خصوص بخش حمل و نقل ایرلند حدود 20 درصد از کل گازهای تولیدی آلاینده این کشور را تشکیل می دهند.

درحال حاضر تعداد نسبتا زیادی از کشورهای اروپایی تصمیم به ممنوعیت فروش وسایل نقلیه درون سوز در سال های آینده دارند که مثال آن می تواند ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در انگلستان از سال 2040 میلادی، ممنوعیت فروش خودروهای درون سوز در کشور سوئد از سال 2030 میلادی و یا می توان به کشور نروژ اشاره داشت که زودتر از سایر کشورهای اروپایی، از سال 2025 میلادی تصمیم به ممنوعیت فروش وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی در کشور خود دارد.

کد خبر 119430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha