تویوتا با ایده شهر آینده همه را غافل گیر کرد! + ویدئو

پرشین خودرو: درحالی که بیشتر شرکت ها بویژه خودروسازان حاضر در نمایشگاه CES لاس وگاس به ارائه دستاوردهای فناوری خود پرداختند، کمپانی خودروسازی تویوتا ایده شهر آینده خود را مطرح کرد!

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تعداد زیادی از خودروسازان در نمایشگاه امسال CES لاس وگاس حضور پیدا کردند و از جدیدترین دستاوردهای فناوری خود رونمایی کردند، اما هیچ کس انتظار یک شهر آینده را نداشت و درحالی که بسیاری از حاضرین در نمایشگاه بر روی مفاهیم و همچنین فناوری های آینده صنعت خودروسازی متمرکز بودند، کمپانی خودروسازی تویوتا خبر از شهر 175 هکاری آینده خود می دهد که در آن همه چیز هماهنگ و با یک اکوسیستم کاملا متصل به یکدیگر فعالیت خواهند کرد.

 

شهر تویوتا



همانطور که گفتیم، شهر آینده تویوتا اکوسیستمی کاملا متصل به یکدیگر دارد و برپایه سلول های سوخت هیدروژن خواهد بود. تحرک شخصی، خانه های هوشمند و همچنین هوش مصنوعی بالا که در این شهر 175 هکتاری به دور یکدیگر جمع خواهند شد تا یک نظم جدید برقرار کنند.

طراحی این شهر توسط معمار دانمارکی، یعنی "بیارکه اینگلس" انجام خواهد شد که شاید خیلی ها با اسم آن آشنایی نداشته باشند، اما او و شرکتش بر روی تعدادی از پروژه های مشهور از جمله دفتر مرکزی گوگل و همچنین دو مرکز تجارت جهانی نیویورک کار کرده اند و حالا در خدمت تویوتا هستند تا به تحقق شهر آینده این شرکت کمک کنند.

 

شهر تویوتا



بیارکه اینگلس با هیجان زیاد در رابطه با این پروژه می گوید که راه حل های موجود برای حمل و نقل، رانندگی مستقل، آلایندگی صفر و همچنین زندگی مشترک، باعث رونمایی از اشکال جدیدی از زندگی شهری خواهد شد.

با وسعت فناوری ها و صنایعی که توانسته ایم از اکوسیستم شرکت تویوتا بدست آوریم و با آن همکاری کنیم، ما معتقد هستیم که فرصتی بی نظیر برای کشف اشکال جدید شهری با ایده جدید تویوتا خواهیم داشت که می تواند مسیرهای جدیدی برای زندگی های شهری پیدا کند.

این شهر از هر نظر با محیط زیست سازگار خواهد بود، زیرا ساختمان ها در درجه اول با چوب ساخته شده اند تا کربن آنان به حداقل برسد. ساختمان ها همچنین برای تولید برق و کمک به تکمیل نیروگاه های سلول خورشیدی به پنل های تولید برق خورشیدی مجهز خواهند شد. این شهر از سه خیابان اصلی تشکیل خواهد شد که فناوری بکار رفته در ساخت آن باعث کمک به تحرک های مستقل خواهد شد. از بین سه خیابان شکل گرفته، یکی از آنان برای وسایل نقلیه خواهد بود، درحالی که خیابان دوم برای عابرین پیاده و دستگاه های تحرک شخصی در نظر گرفته شده است و خیابان سوم یا آخر، تنها برای تفرجگاه ها و افراد پیاده خواهد بود.

 

شهر تویوتا



در خصوص وسایل نقلیه، تنها آن هایی که آلایندگی صفر دارند و یا مستقل از راننده هستند، مجاز به حضور در شهر و استفاده از خیابان های آن خواهند بود. کمپانی خودروسازی تویوتا سعی دارد که این شهر را با حضور کارمندان خود و خانواده آنان، کارمندان بازنشسته خود، دانشمندان و همچنین شرکای صنایع راه اندازی کند و انتظار دارد که در آغاز حدود 2000 ساکن داشته باشد، اما با تکمیل این پروژه افراد بیشتری قادر به استفاده از شهر هوشمند و کاملا پاک تویوتا خواهند بود.

برای محدود افراد خوش شانسی که به زندگی در این شهر می پردازند، می توانند انتظار یک فناوری پیشرفته را داشته باشند. هرچند تویوتا به جزییات زیادی اشاره نکرده است، اما اقامتگاه های آنان مجهز به ربات های خدماتی خواهد بود که می تواند به زندگی روزمره ساکنان کمک کند. علاوه بر این سنسورهایی وجود دارد که سلامت ساکنان را تحت نظر خواهد داشت.

کد خبر 119563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha