کد خبر 122101
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
جایگزینی خودروهای فرسوده راهکار جبران خسارت کرونا

پرشین خودرو: كمك به قدرت خرید مردم، به كمك طرح های جایگزینی خودروهای فرسوده، هم برای صنعت خودرو مناسب است، هم به اشتغال كمك می كند و هم اهداف محیط زیست را تأمین می نماید.

به گزارش پرشین خودرو، ویروس كرونا از ارزش خودروی شما دست كم 10 درصد می كاهد. دلیل آن هم سقوط آزاد فروش خودرو در فصل اول سال 2020 است. براساس داده های گردآوری شده Cox Automotive ارزش خودروهای دست دوم در بازار خودروی آمریكا حداقل 10 درصد با افت مواجه شده است. به بیان ساده، زمانی كه خرید خودروهای نو با دشواری همراه شده، به طور طبیعی، به ویژه با توجه به انتشار و شیوع ویروس، خودروهای دست دوم، با اقبال كمتری مواجه می شوند.

پیش بینی جی دی پاور با كاكس متفاوت است و بر اساس ارزیابی جی دی پاور، ارزش خودروها دست دوم حداكثر 7 درصد كاهش خواهد یافت و از ماه ژوئن (خرداد) برگشت به حالت عادی هر چند با كندی، صورت خواهد گرفت. بازگشت قیمت ها به حالت عادی برای خودروهای دست دوم تا آخر سال میلادی طول خواهد كشید.

فروش خودرو

 

كمیسیون اروپایی برای جبران خسارت های وارده ناشی از شیوع ویروس كرونا، دوباره به فكر چاره افتاده و برای تقویت فروش خودرو، به اقدام هایی نظیر افزایش مشوق از جمله «خروج خودروهای فرسوده از گردونه تردد» روی آورده. در این بین، سیاستمداران، سرمایه گذاران و برگزار كنندگان كمپین های تبلیغاتی هم هم نوا شده اند كه با استفاده از «تأكید بر سرمایه گذاری روی حفظ محیط زیست» و روش های جایگزینی خودروهای فرسوده ، اهداف مبارزه با آلودگی هوا را پیش ببرند.

فرانس تیمرمانز، كمیسر آب و هوای اتحادیه اروپا گفته است: «ما با تقاضای كمك صنعت خودرو مواجه شده ایم و ما باید این كمك به صنعت خورو را با كمك به خانواده ها و كمك به وسع خرید آنان انجام دهیم». در توضیح بیشتر تیمرمانز گفته: «حالا كه ما می خواهیم این كمك را انجام دهیم، چرا این كار را با برنامه خروج خودروهای فرسوده و كمك به محیط زیست انجام ندهیم. ما باید كمك كنیم خودروهای پاك، حتی آلایندگی صفر را جایگزین خودروهای دودزای كنونی كنیم.»

به عقیده وی، جایگزینی خودروهای فرسوده یا دودزا با خودروهای با آلایندگی صفر «هم برای صنعت خودرو خوب است، هم به اشتغال كمك می كند و هم برای محیط زیست فوائدی دارد.

منبع: سایپا

کد خبر 122101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha