کد خبر 122831
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
همکاری فولكس و فورد ​در بخش فناوری

برند فولكس از گروه خودروسازی فولكس واگن با دومین خودروساز آمریكا، فورد برای كاهش هزینه، در بخش فناوری همكاری می كنند.

به گزارش پرشین خودرو، همان طور كه در تصویر مشاهده می شود، هربرت دییس (سمت چپ) با جیم هكت مدیر عامل فورد با هم عكس یادگاری انداخته اند و خبر از همكاری نزدیك بین این دو غول خودروسازی جهانی داده اند.

همكاری فورد و فولكس در زمینه خودروهای برقی و خودروهای خودران (بدون نیاز به راننده) خواهد بود. هر چند كه شیوع ویروس كرونا برخی از این پروژه ها را به تعویق انداخته است.


انتظار می رود كه معامله این دو غول خودروسازی تا پایان این ماه جوش بخورد و بر اساس این قرار، سرمایه گذاری سنگینی روی توسعه و تكوین خودران های با قوای محركه برقی آغاز شود. اما هنوز چون مذاكرات در جریان است، اخبار به طور رسمی منتشر نمی شوند. فقط سخنگوی فولكس واگن گفته است كه مذاكرات به خوبی در حال پیشرفت هستند اما جزئیات بیشتری ارائه نداد.


آلن هال، نماینده آرگو ای آی ال ال سی Argo AI LLC (شریك فورد در پروژه خودران) می گوید مذاكرات روی ریل قرار دارند و تا پایان فصل دوم سال به نتیجه می رسند. فورد هم به طور جداگانه همین خبر را تأیید كرده است.

در حالی كه پاندمی ویروی كرونا، صنعت خودروی جهانی را به زانو درآورده، هر دو غول خودروسازی، فورد و فولكس، اشتیاق بیشتری از خود نشان می دهند كه نیروهای خود را با هم تركیب كنند و روی خودروهای تجاری سبك و وانت های متوسط متمركز شوند.

با كاهش تقاضای خودرو، اكثر خودروسازان دنیا مجبورند هزینه ها را مهار كنند و در مواردی با سایر رقبا در هزینه ها شریك شوند چون فناوری های نو هزینه های بسیار سنگینی دارد كه دو خودروساز می توانند بین خودشان تقسیم كرده و از عواید آن هر دو بهره مند شوند.

 

همکاری فولکس و فورد

شركت خدمات سرمایه گذاری مودی پیش بینی فروش سال 2020 خود را تعدیل كرده و معتقد است كه نسبت به سال 2019 حدود 20 درصد كمتر خواهد بود. این شركت كه در رتبه بندی و امتیاز دهی تخصص دارد می گوید رشد صنعت خودرو از سال 2021 دوباره به حالت عادی برمیگردد.

دییتمار اوسترمان از شركای ارشد مؤسسه مشاوره ای PwC اعتقاد دارد در حالی كه تقاضا كاهش یافته و به همین دلیل سرمایه گذاری های جدید با محدودیت رو به رو است صنعت خودرو مجبور می شود به دقت مشخص كند تعداد و نوع قوای محركه ای كه در آینده تولید می كند چگونه است. اوسترمان می گوید: «گذار به خودروهای برقی در آینده شتاب می گیرد چون صنعت خودرو وسع آن را ندارد كه همزمان انواع خیلی متنوعی از قوای محركه جایگزین بنزینی را مد نظر قرار دهد.»

بر اساس برنامه ی همكاری مشترك فورد و فولكس، قرار است فولكس واگن حدود 2.6 میلیارد دلار در شریك فورد یعنی آرگو سرمایه گذاری كند. از این مقدار 1 میلیارد دلار سرمایه و 1.6 میلیارد دلار به اشتراك گذاری واحد «قوای محركه هوشمند خودران» آئودی برای رقابت با وایمو آلفابت (شركت مادر گوگل) و كروز جنرال موتورز است.

سرمایه گذاری فولكس در آرگو در نیمه اول سال 2020 روی ریل قرار دارد.

استراتژی فورد به خاطر شیوع كرونا، با عقب نشینی مواجه شده است و پروژه هایی مثل تاكسی های رباتی شهری و وسایل نقلیه مخصوص تحویل بسته بدون نیاز به راننده تا سال 2022 به تأخیر افتاده اند.

فورد می گوید برای برآورد زیان های ناشی از شیوع كرونا به زمان بیشتری نیاز دارد و باید دیدگاه مصرف كنندگان نسبت به خودران ها و اشتراك گذاری خودرو را دوباره از نو اندازه گیری نماید. فورد حتی برنامه مشترك توسعه و تكوین خودروی «لینكلن تمام برقی» با شركت خودروسازی «ریویان» را هم كنسل كرده است.

به عنوان یكی از محصولات همكاری فورد با فولكس، قرار است حداقل یك خودروی برقی با همكاری فولكس در اروپا تكوین یابد و قرار است روی پلتفرم منعطف فولكس با نام MEB طراحی شود و قرار است 600 هزار خودرو برای 6 ماه در نظر گرفته شود.

خود فولكس واگن اولین خودرو روی این پلتفرم منعطف را ID3 هاچبك در نظر گرفته است كه در تابستان همین امسال به بازار عرضه می شود. بردار بزرگتر این خودرو ID4 یك خودروی شاسی بلند خواهد بود كه از اواخر سال عرضه میشود.

در همكاری بین فولكس و فورد در سگمنت خودروهای تجاری سبك تمركز روی وانت متوسط و ون است كه برای اوایل سال 2022 برنامه ریزی شده است.

منبع: سایپا

کد خبر 122831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha